ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΜΜΕ
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ-ΟΙ ΚΑΙ ΜΜΕ

Αφιέρωμα: Η Εσωτερική Αναζήτηση, τα ΜΜΕ και η Παραπληροφόρηση

 

Του Ηλία Λ. Κατσιάμπα
Εκπαιδευτή Εσωτερικής Φιλοσοφίας, Γιόγκα και Σιάτσου
(Υπεύθυνο των Μεταφυσικών Σχολών – Ομακοείων Τρικάλων και Θεσσαλονίκης)
Web Site: http://www.omakoio.gr
E-mails: omakoio@omakoio.gr ή omakoio@aias.gr
Τηλ. & Φαξ: 24310-75505 ή 6974-580768
Κεφαλληνίας 21, 42100 Τρίκαλα

Αναφερόμενοι στην Εσωτερική Αναζήτηση και στον ρόλο των ΜΜΕ πρέπει να τονίσουμε ότι αναφερόμαστε σε δύο εν πολλοίς αταίριαστα πράγματα. Διότι ναι μεν τα ΜΜΕ μπορεί σε δεδομένη στιγμή να παράσχουν κάποια αμφιβόλου ποιότητας, ακρίβειας και ουσίας εσωτερικά ερεθίσματα αλλά μέχρι σήμερα δεν είναι αυτήν η κυρίαρχη εργασία τους και ΔΕΝ έχουν ουδεμία σχέση με την Εσωτερική Αναζήτηση πλην μεμονωμένων και οριακής δυνατότητας περιπτώσεων ανθρώπων που εργάζονται ή προσπαθούν να προωθήσουν εκ των έσω κάποια εσωτερικά ερεθίσματα.

Ευθύς εξαρχής αντιλαμβανόμαστε ότι η εσωτερική αναζήτηση και πορεία ενός ενδιαφερόμενου συνανθρώπου για τα εσωτερικά – πνευματικά θέματα είναι κατά κανόνα ασύμβατη με τα ΜΜΕ.
Ερεθίσματα μπορεί να υπάρξουν σε δεδομένες στιγμές και όχι βέβαια πάντα ορθά ή εκ βαθέων. Ορισμένα απ’ αυτά ενδεχόμενα θα μπορούσαν να παρακινήσουν έναν συνάνθρωπο να ασχοληθεί πιο σοβαρά με την εσωτερική αναζήτηση αλλά πέραν τούτου ουδέν μπορούν να του παράσχουν για να μην πούμε ότι μπορούν κάλλιστα να λειτουργήσουν κι αρνητικά εκφοβίζοντας και τρομοκρατώντας με τις υπερβολές και τις σκοτεινές σεναριολογίες ή εύκολες καταγγελίες, «δίκες» και «καταδίκες» στις οποίες συχνά προβαίνουν μετέχοντες «ειδικοί» ή το ίδιο το κανάλι μέσω των ρεπόρτερ ή υπευθύνων εκπομπών.

Επιχειρώντας όμως μια βαθύτερη τομή στο όλο θέμα θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι ακόμη και η παρουσία προς ενημέρωση (κι ολίγον διδαχή μετ’ εμποδίων) ενός εκπροσώπου της Εσωτερικής Γνώσης στα ΜΜΕ αποτελεί σίγουρα ένα παράδοξο, εν πολλοίς «ασυμβίβαστο» και «δυσερμήνευτο» γεγονός, το οποίο δεν συνάδει με την ίδια την θεώρηση της ταπεινότητας και «αφάνειας» που η Εσωτερική Φιλοσοφία πρεσβεύει και υπηρετεί.

Διότι τι δουλειά μπορεί να έχει η εσωστρέφεια δίπλα στην εξωστρέφεια; Πώς είναι δυνατόν στο βασίλειο του ενός να έρθει και να εγκατασταθεί, «φιλοξενηθεί» ή προωθηθεί το βασίλειο του άλλου; Πρόκειται για δύο διαμετρικά διαφορετικούς και αντίθετους κόσμους και προσανατολισμούς που δεν έχουν κανένα σημείο σύγκλισης παρά μόνο σημεία απόκλισης.

Παρουσιάζουμε παρακάτω μερικούς από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους «απάδει» η παρουσία ενός Εσωτεριστή (πόσο μάλλον ενός στελέχους - εκπροσώπου) σε δημόσιες προβολές και αντιπαραθέσεις στα ΜΜΕ:

1) Στο βασίλειο της εξωστρέφειας δεν μπορεί και «δεν έχει δουλειά» να προσέλθει το βασίλειο της εσωστρέφειας έστω και σε μερική δράση και απόδοση και να σηκώσει την δική του σημαία. Για να συμβεί κάτι τέτοιο προϋποθέτει την απόλυτη «υποταγή», «παράδοση» και «αποδοχή» της εξωστρέφειας απέναντι στην ανώτερη «εξουσία» της εσωστρέφειας. Πράγματα απίθανα να συμβούν στο σύνολό τους όχι μόνον στο εγγύς αλλά και στο μακρόν μέλλον.

2) Μια δεύτερη πραγματικότητα είναι ότι κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι ένας Εσωτεριστής κάτω από το κράτος και την πίεση εξωστρεφών ανθρώπων που «άρχουν», ακόμα και «καλοπροαίρετων», θα μπορέσει στοιχειωδώς να παρουσιάσει ανόθευτα και πιστά τις θέσεις του. Και πάλι η όποια παρουσία θα είναι εκ προοιμίου πάρα πολύ επιδερμική και επιδεχόμενη παρερμηνειών. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι αντί καλού μπορεί να γίνει κακό και «ζημία» στο Εσωτερικό Έργο ή ακόμη «περιορισμός» και «στιγματισμός του» (όπως ήδη συμβαίνει και όχι μόνον με ευθύνη των μεταφυσικών) και θα φέρει ευθύνη και ο μεταφυσικός που αποφάσισε να παίξει έναν τέτοιον ρόλο.

3) Αναμφίβολα σ’ αυτό συμβάλει η ίδια η δομή, η οργάνωση και η μεθοδολογία των ΜΜΕ (ειδικά των ηλεκτρονικών), η οποία πολλές φορές είναι ανακόλουθη των επιμέρους συνεννοήσεων που κάνει με τους προσκεκλημένους μιας εκπομπής και στην πλειονότητα των περιπτώσεων στηρίζεται «απόλυτα» στην δημιουργία τεχνητών και πραγματικών κοντρών μεταξύ των συμμετεχόντων, με την συνοδεία ενός «μπουκέτου» ειρωνιών, χλευασμού, κακόπιστης κριτικής, δραματοποίησης, καταγγελτικότητας για τα πάντα και τους πάντες, ύβρεων, αρρωστημένης επιθετικής μανίας του ενός προς τον άλλον, μειωτικής διάθεσης και γενικής απαξίας κάθε υγιούς και μετρημένης φωνής. Κυριαρχεί δηλαδή το ακραίο, η υπερβολή, ο φανατισμός, η κραυγή, ο εύκολος εντυπωσιασμός και η επιφάνεια προς χάριν της τηλε-ακροαματικότητας και των εξωτερικών δεικτών επιτυχίας.

4) Σε μια «στρογγυλή τράπεζα» που θα συμμετέχει ένας μεταφυσικός είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρχουν και τα «αντίπαλα δέη». Κι αυτά αποτελούνται από όλες τις κατεστημένες δομές «εξουσιών». Πρώτα απ’ όλα από τους πολιτικούς «καριέρας», τους εδραίους εκκλησιαστικούς ταγούς, τους επιστήμονες της «καρέκλας», την οριζόντια ιντελεγέντσια (διανόηση) και άλλους, οι οποίοι στην πλειονότητά τους και για επιβεβαίωση των εαυτών τους, των κεκτημένων μέχρι της στιγμής εμπειρικών, υποκειμενικών ή δογματικών πεποιθήσεων και εξωτερικών εξουσιών τους, θα επιχειρήσουν με κάθε θεμιτό και ίσως και αθέμιτο τρόπο να «γκρεμίσουν» την παρουσία ενός εκπροσώπου της υπερδιανόησης (εσωτερικότητας - πνευματικότητας). Προς τούτο θα επιστρατεύσουν το όποιο εξωτερικό κύρος ο καθείς τους διαθέτει συνασπιζόμενοι (έμμεσα ή άμεσα) στον κοινό «εχθρό» απέναντι στις κατά βάθος «απολυταρχικές» και πολλές φορές «ανελεύθερες αξίες» που εκπροσωπούνε ή έστω μόνο θεωρητικές ή δογματικές. Αυτό θα δημιουργήσει μία σύγκρουση την οποία η ίδια η Μεταφυσική δεν υπηρετεί και δεν επιθυμεί, διότι ΟΛΑ τα παιδιά του Θεού είναι ΜΕΣΑ της και το ενδιαφέρον της είναι για όλα ανεξαιρέτως ανεξάρτητα εάν είναι εσωτερικά ανεπτυγμένα ή μόνο εξωτερικά παιδευμένα. Άλλωστε ο μεταφυσικός δεν έχει σε καμία των περιπτώσεων ως κεντρική του επιδίωξη -όπως πολλοί άλλοι έχουν- τον ανηλεή διχασμό ή απηνή βιασμό και διάσπαση της συνείδησης του κόσμου ή τον υπερβάλλον εντυπωσιασμό προς το πρόσωπό του και ό,τι αυτός εκπροσωπεί, ούτε ενδιαφέρεται και ούτε επιθυμεί την πρόκληση και την δημόσια αντιδικία, χωρίς βέβαια αυτό να τον καθιστά αδρανή σε περίπτωση που θα πρέπει να υπεραμυνθεί βασικών Αρχών και Αξιών που γνωρίζει, ακολουθεί, υπηρετεί και πιστεύει.

5) Ένα ακόμα βασικότατο σημείο (με εσωτερικές διαστάσεις και πιθανές συνέπειες) είναι ότι επικρέμεται η ανάβλυση του εγωισμού του μεταφυσικού μέσα από την εντύπωση ότι αυτός τα «γνωρίζει όλα» ή τουλάχιστον «πολύ καλύτερα» από τους άλλους και ότι είναι ο κατάλληλος για να «διορθώσει τον κόσμο» (αν είναι ποτέ δυνατόν να τρέφει κανείς αυτή την ανόητη ψευδαίσθηση), για να τους «πει» την αλήθεια, για να γίνει η «σανίδα σωτηρίας». Αυτός όμως ο τρόπος σκέψης που υπολανθάνει σε πολλούς... μπορεί να αποτελέσει και την απαρχή της πτώσης του εκάστοτε εσωτεριστή. Γι’ αυτό λοιπόν ας μάθουμε άπαξ δια παντός όλοι οι αποκαλούμενοι μεταφυσικοί (μαθητές, στελέχη και δάσκαλοι) ότι ο κόσμος έχει το απαραβίαστο και αμετακίνητο πρόγραμμά του (καρμική εκπλήρωση), που «ΤΙΠΟΤΑ» στην οικουμένη δεν μπορεί να το μεταβάλει και να το διαφοροποιήσει ούτε κατά «κεραία». Η μόνη συνεισφορά που μπορεί να γίνει είναι η στοιχειώδης ενημέρωση, η πληροφόρηση των αιτιών και των αποτελεσμάτων που μας διέπουν και είναι ΟΛΑ δικά μας προϊόντα και η σπορά της «τέλειας δόνησης» (της υπερβατικής πορείας). Κι αυτό ήδη γίνεται με τα βιβλία και τις συστηματικές διδασκαλίες σε κατάλληλους χώρους - σχολές στους οποίους προσέρχονται οι άμεσα ενδιαφερόμενοι ή σε κάπως πιο ανοιχτούς χώρους, πολιτιστικά κέντρα, με κατάλληλες ομιλίες κ.λ.π. Γενικώς η παρουσία ενός μεταφυσικού στα ΜΜΕ θα πρέπει να είναι αποφευκτέα ή σπανία, διότι δεν υφίσταται μια τόσο ζωτική ανάγκη ιδίως την στιγμή που μια τέτοια παρουσία έχει βάσιμες πιθανότητες να «στιγματιστεί» και να «τραυματιστεί» ενόσω μάλιστα δεν πρόκειται να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο πλην ενός γενικού και όχι πάντα κατανοητού εσωτερικού μηνύματος.

Ακόμα διότι η μέση βαθμίδα εξέλιξης της ανθρωπότητας παρόλες τις εξωτερικές «απελευθερώσεις» είναι ακόμα σε βρεφική πνευματική ηλικία πράγμα που σημαίνει ότι κινείται στα ασφαλή και μη μετακινούμενα «απόλυτα όρια» της εξωστρέφειας μη επιδεχόμενη ή εχθρευόμενη βαθύτερες ατραπούς και βρισκόμενη σε απόλυτη επιρροή από τα ισχύοντα εξωστρεφικά κατεστημένα που ρυθμίζουν τις τύχες της βάσει του κάρμα της. Συνεπώς κάθε παρουσία μεταφυσικού στα ΜΜΕ όσο διαλλακτική και μετρημένη κι αν είναι (ή και υπερδυναμική - τολμηρή) θα δώσει έναυσμα για «γενική ή ειδική επίθεση» εναντίον του και εναντίον της Εσωτερικής Αλήθειας. Χωρίς βέβαια να εξαιρούμε μεμονωμένες περιπτώσεις που κάπου κάπου παρουσιάζονται και χωρίς να μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον που ίσως οι τότε συνθήκες να έχουν διαμορφώσει μια μεγαλύτερη ωριμότητα και ανάγκη δημοσίας τακτικής τηλε-γνωστοποίησης κομματιών της Εσωτερικής Γνώσης, θα πρέπει γενικά να είμαστε επιφυλαχτικοί σε σχέση με την δημόσια προβολή (έξαρση εξωστρέφειας), διότι αλλού είναι η θέση μας, ο ρόλος μας και η ουσιαστικότερη ελπίδα ανασκευής του ανθρώπου πάντα κατόπιν ιδίας βούλησης και αναζήτησης του καθενός!!!

6) Ένα άλλο πρόβλημα, αν και όχι μείζον, είναι με ποία ιδιότητα θα εμφανιστεί ένας μεταφυσικός στα ΜΜΕ; Πρόκειται για μία βασική παράμετρο που πρέπει να έχει «επιλυθεί» προτού έρθει η ώρα της «κρίσης» - δημόσιας παρουσίας. Η ιδιότητα που θα αναφέρει ενδεχόμενα θα τον «παρακολουθεί» διαρκώς και ενδέχεται όχι μόνον να «στιγματίσει» τον ίδιο αλλά να περιορίσει και να «υπονομεύσει» τον ίδιο και το όποιο Έργο εκπροσωπεί.

Μόνον μια ιδιότητα του στυλ του Μελετητή της Εσωτερικής ή Μεταφυσικής Φιλοσοφίας ή Εκπαιδευτή της Γιόγκα ή Συγγραφέα ή εκπρόσωπου Φιλοσοφικής Σχολής πιστεύουμε ότι μπορεί να αντιπροσωπεύσει μια πραγματικότητα αλλά και να μην δημιουργήσει παρενέργειες (μάγος, αστρολόγος, μέντιουμ κ.λ.π.), που θα προσθέσουν αρνητισμό ή χαμηλότητα αξίας αν όχι απαξίας στο Μεταφυσικό Έργο και ενδεχόμενα και στον ίδιο. Οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα μεταχειριστεί κάποιος εκτιμούμε ότι θα είναι μάλλον άστοχη ή και λανθασμένη, έτσι ώστε να είναι πολύ δύσκολο να επαναδιευκρινιστεί και επανατοποθετηθεί στην σωστή της βάση ιδίως δε όσον αφορά το Μεταφυσικό Έργο.

Βέβαια μπορεί κάλλιστα κάποιος να παραστεί σε μία εκπομπή με την όποια εξωτερική - επαγγελματική ιδιότητα έχει και να μεταφέρει τις δικές του προσωπικές μελέτες και απόψεις επί των μεταφυσικών θεμάτων. Σ’ αυτή την περίπτωση δεν είναι πάντα εύκολο κι ούτε θεμιτό να μεταπηδήσει από τον έναν στον άλλον πόλο παρουσιάζοντας και την εσωτερική ιδιότητα που παράλληλα έχει και να αναλωθεί σε καταθέσεις εσωτερικών λεπτομερειών και αναλύσεων.

7) Μία σημαντική διάκριση που πρέπει ακόμα να γίνει είναι ότι άλλο Μύστης ή Δάσκαλος κι άλλο δάσκαλος ή εκπαιδευτής και στέλεχος ή μαθητής. Ο κάθε ένας από τους παραπάνω έχει τελείως διαφορετικά δεδομένα - εχέγγυα για πιθανή ή μη συμμετοχή (πρέπουσα ή μη πρέπουσα) στα ΜΜΕ αλλά και μεγαλύτερο ή μικρότερο «κώλυμα» ανάλογα με την ωριμότητα και κάποια από τις παραπάνω βαθμίδες που έχει κατακτήσει.

Για παράδειγμα είναι σχεδόν «αδιανόητο» για έναν Μύστη ή Δάσκαλο να «παίξει» ρόλους που δεν του ταιριάζουν και απάδουν της προσωπικότητας και του χαρακτήρα του, που είναι σύμφυτα με την εσωτερική - θεία φύση και επιπλέον μια δημόσια χειμαρρώδη παρέμβαση ενός Μύστη εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για «ανατροπές» κάθε ψευτοϊσχύος ανθρώπινης, διανοητικής, επιστημονικής, δογματικής, πολιτικής και ισχυρές «διαταραχές» στα λιμνάζοντα ύδατα της εξωστρεφούς ζωής και της φυσικής εκπλήρωσης του κάρμα για όλον τον κόσμο ανεξαιρέτως.

Όλοι οι υπόλοιποι καίτοι θα «ξέφευγαν» από τις αρχές που υπηρετούν θα μπορούσαν σε δεδομένη στιγμή να δώσουν το παρών τους μέσα από τις ευθύνες της καλώς νοούμενης αποστολικής διάδοσης (ή προσωπικής κατά περίπτωση αντίληψης), που έχουν αναλάβει, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή, με μεγάλο μέτρο - φειδώ, με μετριοπάθεια και υπευθυνότητα (σε δεδομένη στιγμή και με εσωτερική ορμή) και σίγουρα με προϋποθέσεις πολύ, πολύ κατάλληλες... και ώριμες...

8) Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι θα πρέπει να μας κυριαρχήσει η φοβία, και η αμφιβολία. ΟΧΙ δειλία, ΠΟΤΕ και για ΤΙΠΟΤΕ.... Όχι όμως και ενέργειες που δεν μπορούμε να σηκώσουμε, όχι παράτολμες και υπερφίαλες κινήσεις που μπορεί να καταστούν μπούμερανγκ και άνευ λόγου και ουσιαστικής αιτίας να μας προσθέσουν προβλήματα αντί να υπηρετήσουν την Εσωτερική Αλήθεια. Η όποια «σύγκρουση» σημερινή ή μελλοντική είναι θεμιτό να είναι δημιουργική και όχι καταστροφική, συνθετική και όχι καταλυτική για οιονδήποτε «εντός ή εκτός των τειχών» και να προέλθει από κατάλληλη ωρίμανση των συνθηκών και όχι από στείρα αντιπαράθεση σε επίπεδο εντυπώσεων και ετσιθελικής επιβολής του «ισχυροτέρου» ή «ικανοτέρου» ή πιο «ευνοημένου» ή του εγγύτερα στην εξωστρεφική ισχύ και γλώσσα των πραγμάτων.

Φυσικά τα περισσότερα από τα προαναφερθέντα δεν αποτελούν ενθαρρυντικούς παράγοντες για σκέψη συμμετοχής κάποιου μεταφυσικού σε στρογγυλά ή άλλα τηλεοπτικά τραπέζια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υφίστανται κάπου κάπου και ορισμένες εκπομπές, οι οποίες έχουν μια υπευθυνότητα και σοβαρότητα και επιδιώκουν κάπως πιο πλουραλιστικά να παρουσιάσουν ένα «δύσκολο» μεταφυσικό ζήτημα ή να επιχειρήσουν ένα υγιές «άνοιγμα» προς την Μεταφυσική ή ορθότερα προς ορισμένες από τις δευτερεύουσας αξίας και σημασίας πτυχές της. Ακόμα όμως κι αυτές οι εκπομπές, δεν θα πρέπει ποτέ να διαφεύγει της προσοχής μας, βασίζονται, υποστηρίζονται, υπηρετούνται και υπηρετούν την εξωστρέφεια και ΟΧΙ την εσωστρέφεια (παρεμπιπτόντως και αποσπασματικά μόνον).

Μόνο μια εκπομπή «αποδεδειγμένα σοβαρή», που να είναι πρόθυμη να εξετάσει αμερόληπτα και ουσιαστικά την Εσωτερική Πραγματικότητα και να δώσει ζωντανό χρόνο έκφρασης (κατά το δυνατό όχι μαγνητοσκοπημένο) στον εκπρόσωπο ή μελετητή της Μεταφυσικής Φιλοσοφίας, μπορεί να επιτρέψει την σκέψη για πιθανή συμμετοχή ενός μεταφυσικού στα γρανάζια της και πάντοτε με κάθε επιφύλαξη.

Βέβαια το να υπάρξει εκπομπή αποκλειστικά εσωτερικής διδαχής - παρουσίασης των Εσωτερικών Μυστηρίων της Ζωής, της Δημιουργίας και των δυνατοτήτων του ανθρώπου θα ήταν κάτι ιδανικό, που ενδεχόμενα κάτω από ειδικές προϋποθέσεις θα άξιζε τον κόπο με μεγάλη πάντα σύνεση αλλά και δυναμισμό να συμμετέχει κάποιος ή να είναι ο κεντρικός παρουσιαστής, που θα διοχετεύσει χωρίς περισπασμούς, κατεστημένους δογματισμούς, εσκεμμένες αλλοιώσεις, εξωστρεφικές «αυθεντίες» αποκλειστικά μια διαφορετική φιλελεύθερη φωνή που να εκφράζει τις βασικότερες θέσεις της Εσωτερικής Αλήθειας, θεωρητικά και «πρακτικά», και πάντα στο μέτρο του επωφελούς αντικτύπου που στην «μάζα» των αμύητων θα έχει αυτή.

Άνθρωποι οι οποίοι έχουν τυχόν το βάρος ενός ποιοτικού, υψηλού και υπερκόσμιου Έργου (και κάθε σχετικά ενασχολούμενος) δεν πρέπει να καταλαμβάνονται από μανία δημόσιας παρουσίασής του, που έτσι κι αλλιώς θα είναι κατά κανόνα φειδωλή, φευγαλέα και επιδεχόμενη αλλοιώσεις από τους πολλούς καλοθελητές και τους ποτέ απουσιάζοντες υποκριτές. Κι αυτό διότι θα υποχρεώνονταν τουλάχιστον σε ένα βαθμό σε μείωση της εσωτερικής δόνησης για να γίνει ανεκτή και αποδεκτή (κάπως κατανοητή) από μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων.

Ας αξιολογούμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά, τα υπέρ και τα κατά, και κατόπιν με νηφάλια και ώριμη ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ας αποφασίζουμε για τυχόν συμμετοχή μας. Άλλωστε ο χρόνος είναι ο καλύτερος σύμβουλος και ο μόνος κατάλληλος να δυναμώσει κάθε εξελισσόμενο μεταφυσικό και να τον φέρει κατά τρόπο φυσικό και σε ευρύτερες, πιο ανοιχτές προσπάθειες γνωστοποίησης της Εσωτερικής Πραγματικότητας, που αναμφίβολα όμως περιέχουν πάμπολλες παγίδες και κακοτοπιές.
Η εμπειρία της μιας φοράς, δοθείσης ευκαιρίας, πρέπει να λαμβάνεται χωρίς φόβο και πάθος από ορισμένους φυσικά εσωτεριστές συνανθρώπους μας για να σχηματίζει ο καθένας τους προσωπική άποψη επί κάθε ζητήματος, εφόσον βέβαια έχει τα στοιχειώδη φόντα για να παίξει και τέτοιους σοβαρούς ρόλους και φυσικά να γίνεται πιο «σοφός» για το μέλλον και για τους συνανθρώπους του, ιδίως δε για όσους βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της όποιας μορφής εξουσίας και τον τρόπο που διαμορφώνουν συνειδήσεις και επηρεάζουν τα πράγματα στον τόπο μας και σε κάθε τόπο.

Την ίδια περίπου «σοφία» καλούνται να περισυνελέξουν και οι απέξω παρακολουθούντες και συμμετέχοντες ψυχικά, θετικά ή αρνητικά, με τον άνθρωπό τους, τον αδελφό τους, που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα βγει ως «πρόβατο» στα «νύχια» και στα «δόντια» των εκάστοτε «λύκων» της εξωστρέφειας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να τους αντιμετωπίσει αλλά αναμφίβολα φέροντας πάνω του μια σφραγίδα (όσο μικρούλα κι αν είναι) γνησιότητας, αγαθότητας, αγάπης, ελευθερίας και αλήθειας.

Η Εσωτερική Πραγματικότητα έστω και σε πολύ γενικές ή και αδρές γραμμές είναι σχεδόν ακατανόητη και αδιανόητη για την εξωτερική επικαιρότητα και τον εξωστρεφή κόσμο. Εν πολλοίς μάλιστα συνιστά κίνδυνο στο μυαλό της όποιας εξωστρεφούς εξουσίας, διότι ενδυναμώνει και μορφώνει αληθινά ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ και ΨΥΧΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ τον άνθρωπο και τον φέρνει πιο κοντά στο Γνώθι Σεαυτόν, που σημαίνει πρακτικά μεγαλύτερη αυτονομία, αυτοδυναμία και ανεξαρτησία αλλά και άνοιγμα ουσιαστικής, συνειδητοποιημένης και ειλικρινούς συνεισφοράς και συμπαράστασης προς τους συνανθρώπους του.

Για όλα τα παραπάνω πρέπει πάντα ο μεταφυσικός να είναι σε θέση να συνυπολογίζει το επίπεδο αντίληψης και το επίπεδο της «ασφαλούς εσωτερικής τροφής» που θα δίνει, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο κι επίφοβο, χωρίς όμως ποτέ να ψεύδεται ή να αλλοιώνει τα εσωτερικά δεδομένα για να τα κάνει αρεστά. Ακόμα η οποιασδήποτε μορφής πρόκληση δεν ταιριάζει με έναν μεταφυσικό (άλλο το σοκ που πρέπει να προκαλείται - υφίσταται σαν διδασκαλία ή ως ερέθισμα - κέντρισμα). Πρέπει πάντα να διατηρεί την ψυχραιμία του, την νηφαλιότητά του και με κοσμιότητα και αξιοπρέπεια προς κάθε κατεύθυνση να παρουσιάζει τις απόψεις του σεβόμενος πάντα κάθε ανθρώπινη ύπαρξη ό,τι κι αν φέρεται ότι εκπροσωπεί και με την όποια λεκτική απόκλιση συμπεριφοράς και απομάκρυνσης από την κοσμιότητα, από την ευπρέπεια και από την ελευθερία που μας παρέχει το δημοκρατικό πολίτευμα και η ίδια η ΘΕΟΤΗΤΑ πριν απ’ όλους και ΠΑΝΩ απ’ όλους.

Ίσως κάποιοι από μας στο απώτερο μέλλον να αξιωθούμε να ζήσουμε στιγμές εσωτερικής χαράς και απλόχερου μοιράσματος της Εσωτερικής Αλήθειας και μέσα από τα κάπως πιο «εξελιγμένα» ΜΜΕ του μέλλοντος, που θα θεωρούν φυσιολογική και σχεδόν απαιτητή την παρουσία και υγιή φιλελεύθερη μαρτυρία - συνεισφορά των ανθρώπων, που γνωρίζουν λιγότερο ή περισσότερο τα Ενδότερα.

Ο Δάσκαλός μου Νικόλαος Μαργιωρής (1913-1993) που μέσα σε 23 χρόνια (1970-1993) συνέγραψε πλέον των 75 μεταφυσικών έργων (δείτε στο site μας: http://www.omakoio.gr) με την ιδιότητα του Εσωτεριστή, από το 1958 που ήρθε και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα, σε ηλικία 45 ετών, από την δεύτερη πατρίδα του την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου μέχρι και τα 80 του σχεδόν χρόνια που απήλθε από τον κόσμο μας, στις 6 Μαΐου του 1993, ουδέποτε προέβαλε εαυτόν στα ΜΜΕ (καίτοι θα ήταν η πιο εύκολή του πράξη) προς «χάριν της διάδοσης» της Μεταφυσικής Αλήθειας.

Αντίθετα παρέμεινε απολύτως μακριά από κάθε είδους προβολή καίτοι επανειλημμένα του είχαν ζητήσει να εμφανιστεί ή να δώσει συνέντευξη. Τελικώς μόλις μερικούς μήνες προτού φύγει από τον κόσμο μας, κατόπιν επανειλημμένων οχλήσεων, έδωσε μία και μοναδική δημόσια συνέντευξη κι αυτή όχι οπουδήποτε αλλά σε μεταφυσικό περιοδικό του τόπου μας καταθέτοντας ΠΑΝΤΑ την Εσωτερική Αλήθεια τόσο σε ό,τι τον αφορούσε προσωπικά όσο και γενικότερα για την εσωτερική πορεία του ανθρώπου.

Άλλο βέβαια μια παρουσίαση σε περιοδικό σχετικής μεταφυσικής ύλης (δεν παύει βέβαια ποτέ, να είναι «πρόκληση» μια δημόσια προβολή, πόσο μάλλον δήλωση του τύπου «Χριστοκεντρικός και Χριστοκρατικός Μυστικιστής» στην οποία προέβη ο Δάσκαλος πριν φύγει από τον κόσμο μας) κι άλλο μια εσωτερική παρουσίαση στα «άντρα» της εξωστρέφειας. Τα πάντα πρέπει να ζυγίζονται και να αξιολογούνται κι ο σώφρων μεταφυσικός καλό είναι να παραμένει εκεί που βρίσκεται η θέση και ο κυρίαρχος ρόλος του. Εκτός κι αν πλέον κάποιος κατέρχεται επί ειδική αποστολή για να δημιουργήσει και εξωτερικό «θόρυβο», πράγματα που σπανίζουν ως γεγονότα και αφορούν πολύ υψηλά ιστάμενους ή ειδικές περιπτώσεις ανθρώπων που θα καταθέσουν τα βιώματα – μαρτυρίες τους, μικρά, μεγάλα ή μέγιστα.

Ο δ. Μαργιωρής γενικά δεν συνιστούσε την προσφυγή μας στα ΜΜΕ που αποσκοπούν στις «κοκορομαχίες» και στις «σκληρές» αντιπαραθέσεις για να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κόσμου και να το κρατήσουν σε μια ρηχότητα και αναξιότητα από κάθε άποψη, που θα αναπαράγει όμως μια διαρκή ένταση προς τέρψιν των εξωτερικών αισθήσεων, του εξωτερικού εγώ και αναζωπύρωση ή συντήρηση των ενστικτωδών παθών και πόθων.

Ακόμα -εάν αυτό λέει κάτι- ας έχουμε υπόψη μας ότι προσωπικά ο δ. Μαργιωρής –καίτοι απόλυτα φιλοπροοδευτικός κάθε μορφής εκσυγχρονισμού– τουλάχιστον τις τελευταίες δύο δεκαετίες της ζωής του ΔΕΝ παρακολουθούσε τηλεόραση, ΟΥΤΕ διάβαζε εφημερίδες και άλλα έντυπα. Μόνον από τους μαθητές του ενημερώνονταν για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας χωρίς όμως ποτέ να τον «αγγίζουν» υπό την έννοια του επηρεασμού. Η ασχολία του ήταν απόλυτα ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ κι εκεί έδιδε ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον ενεργισμό Του χωρίς βέβαια ποτέ να παραγνωρίζει την εξωτερική πραγματικότητα και το απαιτούμενο ζύγι που πρέπει να υφίσταται, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από την διπλή (αν όχι πολλαπλή) εκπαίδευση των μαθητών του και στα ΜΕΣΑ και στα ΕΞΩ δεδομένα. Θα λέγαμε μάλιστα ότι ήταν ΜΑΝΑ στον χειρισμό κάθε εξωτερικού ζητήματος με μια δικαιοσύνη και αγάπη Θεία.

Η θέση του Δασκάλου μας είναι το ΠΡΟΤΥΠΟ που εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να επιδιώκουμε - διακρατούμε για τους εαυτούς μας και για το Εσωτερικό Έργο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Δάσκαλος ήταν αντίθετος (κάθε άλλο: Γνωρίζουμε εξ’ ιδίας εμπειρίας ότι θεωρούσε την Εσωτερική Μαρτυρία και Διδαχή κάτω από οιεσδήποτε συνθήκες αυτονόητη υποχρέωση κάθε μεταφυσικού) με περιπτώσεις, όπου υπό κατάλληλες προϋποθέσεις και αρμόζουσες συνθήκες θα ήταν δυνατό να γίνει μία μερική και λιγότερο ή περισσότερο κατάλληλη παρουσίαση της Μεταφυσικής και των Πρακτικών της από κάποιον από τους επίσημους εκπροσώπους του ή όποιον άλλον μεταφυσικό στα ΜΜΕ (προφανώς είναι μέρος των υποχρεώσεών τους, όπως και κάθε άλλου μεταφυσικού για το δικό του έργο αλλά όχι πρώτιστη προτεραιότητα).

Συνεπώς με βάσει τα αναλυθέντα παραπάνω δεν πρέπει να αποκλείουμε ενδεχόμενη συμμετοχή μας στα ΜΜΕ αλλά αυτή είναι θεμιτό να γίνει όταν εμείς το επιλέξουμε και με τους «δικούς μας όρους» κι όχι όποτε όλοι αυτοί αισθάνονται την ανάγκη και μας το ζητούνε για να παίξουν το παιχνίδι του εντυπωσιασμού, για να καλύψουνε τα τηλεοπτικά τους κενά ή να ενισχύσουν επιτηδευμένα την τηλεθέασή τους μέσα από ανούσιες αναμετρήσεις σε συνέχειες. Εδώ η υπομονή, η σωφροσύνη και η διάκριση είναι διπλά χρήσιμες αρετές.

Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά;

Τα γράφουμε για να τονίσουμε ότι η θέση ενός Εσωτεριστή, πολλώ δε μάλλον εκπαιδευτή ή στελέχους ή και μαθητή δεν είναι η με κάθε τρόπο και «εξωτερική θυσία - προβολή» διαφήμιση του Εσωτερισμού. Κάθε άλλο. Η θέση κάθε ώριμου μεταφυσικού είναι να παράγει πρώτιστα εσωτερικό συστηματικό έργο στον χώρο - σχολή που έχει δημιουργήσει γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό ή υπηρετεί ως ένα από τα στελέχη της και κατόπιν να αξιολογεί τυχόν δυνατότητες ευρύτερης γνωστοποίησης των Εσωτερικών Αληθειών.

Αυτό σημαίνει ότι η προτεραιότητά του είναι να εκπονεί και να υλοποιεί επί ετησίας βάσης προγράμματα Μεταφυσικών Ομιλιών, Μαθημάτων Γιόγκα - Αυτογνωσίας, Σεμιναρίων Εσωτερικής Θεραπευτικής, Εκδρομών και άλλων (συγγραφή βιβλίων) έτσι ώστε συστηματικά να παρέχει την ΓΝΩΣΗ και την βοήθειά του προς τους αληθινά προσωπικά ενδιαφερόμενους συνανθρώπους - μαθητές του. Κατόπιν ή παράλληλα θα μπορούσε κάλλιστα στα πλαίσια των γενικότερων ευθυνών του να διοργανώνει και προς τα έξω κάπου - κάπου σε Συλλόγους ή άλλους Πολιτιστικούς Φορείς της περιοχής του με εκδηλωμένο σχετικό ενδιαφέρον εισαγωγικές ομιλίες για όλο το πλέγμα της Μεταφυσικής Φιλοσοφίας με ιεραρχική σειρά και απαραιτήτως με πνευματικό προσανατολισμό. Ένα site στο Ίντερνετ θα κάλυπτε μια σύγχρονη ακόμη ανάγκη έκφρασης και παρουσίασης. Και στο τέλος τέλος ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές παρουσίες που θα επιδεικνύουν σοβαρό ενδιαφέρον για τα Μεταφυσικά Ζητήματα και θα τα προσεγγίζουν με διαπιστωμένη συνέπεια και υπευθυνότητα.

Ας θυμόμαστε ΠΑΝΤΑ ότι ο άνθρωπος δεν μεταβάλλεται από μια ομιλία, από ένα σεμινάριο, από μια εκπομπή, από ένα άρθρο, ακόμα ακόμα και από την συστηματική διδαχή. Χρειάζεται ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ σκληρή δουλειά και ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ του εαυτού μας συνδυασμένη με υπηρεσία, σεμνότητα, έλεγχο των παθών μας και ένθεο ζήλο για να εκπληρώσει κανείς ΕΝΟΣ ΒΑΘΜΟΥ μεταβολή του εαυτού του. Αλλιώς δεν γίνεται κι ας μην τρέφουμε στρεβλές ιδέες επ’ αυτού.

Πάντως όπως και εξ’ ιδίας εμπειρίας διαπιστώσαμε θα πρέπει να υπάρξουν πολλοί, ειδικοί και εξαίρετοι λόγοι για να μπει ένας Εσωτεριστής υπό τις σημερινές συνθήκες στο «βάσανο» μιας παρουσίας στα Μέσα Ενημέρωσης και ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά.

Η αρθρογραφία είναι κάτι πιο «ώριμο» θα έλεγα και λιγότερο «ανώδυνο», διότι δεν αποσκοπεί απαραίτητα στον εντυπωσιασμό και δίδει τον χρόνο σε κάποιον να μελετήσει την ορθά δομημένη σκέψη του αρθρογράφου και να βγάλει με την ησυχία του και χωρίς ιδιαίτερες παρεμβολές και παραμορφωτικούς καθρέπτες τα δικά του προσωπικά συμπεράσματα.

Η επιφύλαξη και η μη δέσμευση είναι κατά κανόνα σκέψη φρόνησης ιδιαίτερα για ζητήματα που έχουν ειδική βαρύτητα και που πολλές φορές συνοδεύονται από σειρά δυσκολιών και κακοτοπιών ενόσω βγάζουν από την ουσιαστική πορεία του στο Έργο τον εκάστοτε εσωτεριστή.

Ηλίας Λ. Κατσιάμπας

 

Δείτε κι άλλες συναρπαστικές ειδήσεις και έρευνες από τον χώρο του Ανεξήγητου, του Εσωτερισμού και της Μεταφυσικής

Στείλτε τα δικά σας σχόλια και παρατηρήσεις στο arthra@esoterica.gr

 

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ