ΤΟ ΓΕΡΑΚΙ & Ο ΛΥΚΟΣ
"LADYHAWK"

 

 

Delville: From Darkness to Light

Από το Μέλος των Forums του Esoterica.gr,
"Κέλσο"


Η Μεταφυσική και ο Εσωτερισμός, έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε πάρα πολλές από τις εικαστικές τέχνες.
Η 7η τέχνη, ο κινηματογράφος δε θα μπορούσε να "μείνει απέξω" . Οι ταινίες που έχουν να κάνουν με την ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ είναι πολλές και ιδιαίτερα αυτές που έχουν σαν κύριο θέμα τους τη ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ. 'Ομως υπάρχουν και ταινίες που η πλοκή τους, οι ήρωες τους κλπ ενώ ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με τον Μεταφυσικό ή Εσωτεριστικό Κόσμο, κατά βάθος αν μελετήσουμε προσεκτικά τη ταινία, θα μείνουμε κατάπληκτοι από τα μηνύματα που κρύβει είτε ηθελημένα είτε αθέλητα και για να πω την αλήθεια, αυτό είναι και το σύνηθες θα έλεγα.

Η ταινία που θα κάνουμε μια μικρή αναφορά, ως "απόδειξη" της θέσης που εκφράζω, είναι μια πραγματικά πολύ τρυφερή ταινία, ένα παραμύθι…
"Το Γεράκι και ο Λύκος"

Η ταινία αυτή προβλήθηκε πρώτη φορά το 1985. Πρωταγωνιστές η Michelle Pfeiffer (Isabeau d'Anjou) και ο Rutger Hauer (Captain Etienne Navarre)
Το θέμα της ταινίας έχει να κάνει με τον επίσκοπο της πόλης Acquila όπου ζούσαν οι ήρωες του έργου. Ο επίσκοπος ερωτεύθηκε την Ιζαμπό, εκείνη με τη σειρά της ερωτεύτηκε τον Etienne τον οποίο και ΑΓΑΠΗΣΕ. Φυσικά ο ατρόμητος λοχαγός, Δε θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητος από τον έρωτα της πανέμορφης Ιζαμπό και έτσι και αυτός ερωτεύθηκε και ΑΓΑΠΗΣΕ την ηρωίδα μας. Τότε ο κακός επίσκοπος τους έριξε μια βαριά κατάρα κάνοντας χρήση της Μαγικής Τέχνης που κατείχε:
Την ημέρα η Ιζαμπό μεταμορφώνεται σε ΓΕΡΑΚΙ,
τη νύχτα ο Ετιεννέ μεταμορφώνεται σε ΛΥΚΟ.
Οι μόνες στιγμές που και οι δυο συναντιόνται με ανθρώπινες μορφές, είναι το ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ και η ΑΝΑΤΟΛΗ. Τελικά τα μάγια λύνονται και οι ήρωες του έργου, μπορούν επιτέλους να ζήσουν τον έρωτά τους, την ΤΕΛΕΙΑ (και ανιδιοτελή θα έλεγα) ΑΓΑΠΗ.


Αυτά από τα ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ στοιχεία της ταινίας. 'Ομως όταν την δούμε με το "άλλο" μάτι, της ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ επόμενο είναι να "βλέπουμε" και άλλα πράγματα…
Καταρχάς, οι ήρωες του έργου ΔΕΝ είναι ΜΟΝΟ οι ΔΥΟ πρωταγωνιστές, αλλά είναι και ο μικρός κλεφτάκος ο Φιλίπ Γκαστόν, που είναι ο πλέον σημαντικός για την εξέλιξη της ιστορίας…
Αυτοί οι 3 ήρωες δεν είναι άλλοι παρά:
ΛΥΚΟΣ = ΠΝΕΥΜΑ
ΓΕΡΑΚΙ = ΨΥΧΗ
ΚΛΕΦΤΑΚΟΣ = ΣΩΜΑ


Αυτοί οι ΤΡΕΙΣ συναποτελούν τον ΑΝΘΡΩΠΟ ή την ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ αν θέλετε ακόμα καλύτερα....
- Ο κακός επίσκοπος δεν είναι άλλος από το ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΑΚΟ που φυσικά αυτό που "θέλει" δεν είναι άλλο από το να αποκτήσει την ΑΓΝΗ ΨΥΧΗ, να την σπιλώσει να την βρωμίσει με το μίασμα που κουβαλά...
-Ο μικρός "κλεφτάκος", στο έργο είναι ένας ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ μέσα σε έναν πύργο για κλοπές. Ο πύργος, ονομαζόταν ΑΚΟΥΙΛΑ και από μόνο του το όνομα φανερώνει αρκετά…
ΑΚΟΥΙΛΑ = AQUA + ΙΛΑ
Aqua στα Λατινικά σημαίνει ΝΕΡΟ και το ΝΕΡΟ στη ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ συμβολίζει την ΥΛΗ!
Ιλά είναι μια παράφραση της Ελληνικής λέξης ΥΛΗ που στην Μεταφυσική δεν είναι "απλά" αυτό που εννοεί ΣΗΜΕΡΑ η επιστήμη, αλλά κάτι πιο βαθύ…
Στο Θεοσοφικό Γλωσσάρι της Ελένης Πετρόβνα Μπλαβάτσκυ, στο λήμμα ΥΛΗ, βρίσκουμε τα εξής:
"ΥΛΗ, Αρχέγονο υλικό, εσωτερικά, το ομοιογενές ίζημα του Χάους ή της Μεγάλης Αβύσσου. Η ΠΡΩΤΗ αρχή από την οποία σχηματίστηκε το αντικειμενικό Σύμπαν"
Βλέπουμε λοιπόν από πού το έσκασε ο μικρός κλεφτάκος, κατάφερε να ΞΕΦΥΓΕΙ από την ύλη!!!
Ο Μεγάλος Αλχημιστής Παράκελσος, χρησιμοποιεί την λέξη ΥΛΑΣΤΡΟΣ, για να προσδιορίσει την μυστικιστική ιδέα του ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, του Homo Maximus!!!
Δηλαδή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η λέξη ΑΚΟΥΙΛΑ, κρύβει μέσα της μια πολυσύνθετη και πολυδιάστατη έννοια, αυτή της ΦΥΣΗΣ, ΚΟΣΜΟΥ, κλπ αλλά και του ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, του Υλικού Πρώτου Ανθρώπου ή ακόμα καλύτερα, της ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ…
Να από πού το έσκασε ο μικρός μας ήρωας, ξέφυγε από τον πολύ τον κόσμο, από το σύνολο και μόλις έγινε αυτό, ΤΟΤΕ είναι που "συνάντησε" την ΨΥΧΗ του (γεράκι) και το ΠΝΕΥΜΑ του (λύκο).

Από τον πύργο της ΑΚΟΥΙΛΑ, κανένας δεν μπορούσε να δραπετεύσει, αλλά αυτός χρησιμοποιώντας το ΜΥΑΛΟ του τα κατάφερε να δραπετεύσει. Αυτός είναι και ο λόγος που ο λοχαγός τον πήρε σε βοήθεια του, γιατί ήξερε να ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ τον εγκέφαλό του
Ο ΚΛΕΦΤΑΚΟΣ που συμβολίζει το ΣΩΜΑ, αυτό που χρησιμοποιεί κατά κόρον στη πλοκή του έργου, είναι το ΜΥΑΛΟ του. Αυτό μας το φανερώνει το όνομα του μικρού ήρωα, ΦΙΛΙΠΠΟΣ. Δηλαδή ο ΦΙΛος των ΙΠΠΩΝ, των αλόγων…
Α-λογα ήταν τα "πρώτα" όντα κατά μία εκδοχή της ανθρωπογονίας, δηλαδή τα πρώτα όντα δεν είχαν λογική (Γένεσις 1&2&3 κεφάλαιο) και η λογική είναι εργαλείο του ΜΥΑΛΟΥ!

Αυτό το "μυαλό" είναι που τους βάζει σε μπελάδες συνέχεια, ΑΛΛΑ μετά που την συνεχή "εκπαίδευση" από την Ανώτερη Διάνοια, το ΠΝΕΥΜΑ (τον ήρωα λοχαγό) είναι αυτός που βοηθά στην ΕΝΩΣΗ - ΜΕΘΕΞΗ του ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ & της ΨΥΧΗΣ, δηλαδή του λοχαγού και της πανέμορφης κοπέλας.....

Η μοναδικές ΣΤΙΓΜΕΣ , που πραγματικά ήταν η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ για τους ερωτευμένους ήρωες μας, που μπορούσαν να είναι ΜΑΖΙ με την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΜΟΡΦΗ ήταν το ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ και το ΧΑΡΑΜΑ.......
Αλληγορικά εδώ το ανθρώπινο σώμα που έπαιρναν στη πλοκή του έργου, συμβολίζουν τα θεία σώματα τους δηλαδή το ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ και το ΨΥΧΙΚΟ και όχι το ΣΑΡΚΙΚΟ.

Ο συμβολισμός της στιγμής που ΕΝΩΝΟΝΤΑΝ (ηλιοβασίλεμα και χάραμα), είναι και αυτός μεγάλος!!!
Αν στρέψουμε το βλέμμα στον ουρανό κατά τη διάρκεια που ο 'Ηλιος δίνει τη θέση του στο βασίλειο της Νύχτας, τότε θα δούμε ότι στη Δύση έχει ΗΔΗ εμφανιστεί ο Πλανήτης ΑΦΡΟΔΙΤΗ.
'Ομως ΚΑΙ το πρωί, ΠΡΙΝ ακόμα ανατείλει ο 'Ηλιος, ο ΙΔΙΟΣ πλανήτης, η ΑΦΡΟΔΙΤΗ, είναι που κάνει τη εμφάνιση του....
Ο πλανήτης αυτός, είναι ο ΕΩΣΦΟΡΟΣ, ο LUCIFER, ο Φέρον το Φως!!!
Για αυτόν, τον εντελώς ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟ πλανήτη, το "τελευταίο" βιβλίο της Αγίας Γραφής, η Αποκάλυψη του Ιωάννου, λεει τα εξής σημαντικά για τον Ιησού Χριστό:
"...Εγώ, ο Ιησούς έπεμψα τον άγγελόν μου να
μαρτυρήση είς εσάς τάυτα είς τας εκκλησίας μου.
Εγώ είμαι η ρίζα και το γένος του Δαβίδ,
Ο ΑΣΤΗΡ Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΟΡΘΡΙΝΟΣ ..."
Αποκάλυψη ΚΒ 16

Μάλισταααα, εδώ είμαστε...
Να γιατί η "κατάρα" του ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΚΑΚΟΥ εκείνη την ώρα ΔΕΝ ΕΠΙΑΝΕ!!! (Παράδοξα όλα αυτά, εεε;;; Χμμμμ ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ)

'Ομως υπάρχει αρκετός συμβολισμός και στα ζώα, που μεταλλάσσονταν οι "καταραμένοι"…
Σίγουρα κάθε ένα από αυτά έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό και μια ξεχωριστή θέση στη κουλτούρα κάθε λαού. Αλλά ας δούμε την ερμηνεία των ζώων αυτών, υπό το πρίσμα του Εσωτερισμού.

Το ΓΕΡΑΚΙ, στα αιγυπτιακά ιερογλυφικά είναι αυτό που συμβολίζει την ΨΥΧΗ. Ο ιερογραμματέας, ανάλογα με την στάση που το σχεδίαζε- σκάλιζε, του έδινε και κάποιο "άλλο" νόημα...
'Οταν λοιπόν το σχεδίαζε ΞΑΠΛΩΜΕΝΟ, σα νεκρό, συμβόλιζε την διέλευση από τη μία ζωή στην άλλη, από τη μία κατάσταση στην άλλη.
Θυμηθείτε όσοι φίλοι έχετε δει το έργο, ότι όταν το γεράκι ΑΛΛΑΖΕ ΜΟΡΦΗ, από ΓΕΡΑΚΙ σε ΑΝΘΡΩΠΟ, αυτό κείτονταν σα νεκρό!!!
'Οταν ο ιερογραμματέας το σχεδίαζε με τα φτερά του ΑΝΟΙΧΤΑ, συμβόλιζε ότι ο "νεκρός ανασταίνεται", ότι δηλαδή επιτέλους είχε την ίδια αντίληψη της ΨΥΧΗΣ του, δηλαδή της ΟΥΣΙΑΣ του....
-Στην Ελληνορωμαϊκή "κουλτούρα" συμβόλιζε τον "ταχύτατο αγγελιοφόρο του Απόλλωνα"
-Στους Ατζέκους επίσης συμβόλιζε τον "αγγελιοφόρο των Θεών" (!!!)
-Στους Αιγύπτιους (μαζί με τον Αετό) συμβόλιζε το πνεύμα, την ΨΥΧΗ, την έμπνευση. Γερακόμορφοι ήταν πολλοί Θεοί στην Αίγυπτο, όπως ο 'Ωρος, ο Σόκαρης, αλλά και άλλοι πολλοί...
-Στους Ινδουιστές, το ΓΕΡΑΚΙ συμβόλιζε την τη "κάθοδο" του Σόμα από τον ουρανό...
Αυτά τα "ολίγα" για το ΓΕΡΑΚΙ....

Τώρα το έτερο συμβολικό ζώο, ο ΛΥΚΟΣ που κατά ένα "παράξενο" τρόπο ΚΑΙ αυτός έχει να κάνει με το ΦΩΣ...
Στην αρχαία ελληνική γλώσσα έχουμε τη λέξη ΛΥΚΑΒΑΣ εκ του Λύκη + βαίνω που σημαίνει "η οδός του φωτός" (!!!), η τροχιά του Ηλίου (!!!), το έτος (!!!)
Η λέξη Λύκη σημαίνει το ΦΩΣ και από αυτή τη λέξη προέρχονται οι λέξεις, ΛΥΚΟΦΩΣ, ΛΥΧΝΟΣ, ΛΕΥΚΟΣ (!!!)
Η λέξη ΛΥΚΟΣ ίσως να προέρχεται εκ του λευκός (ΛεΥΚΟΣ) και το λευκό ως γνωστόν είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ χρώμα (αν μπορώ να το πω έτσι)...
Και επειδή το λευκό είναι η "ΑΝΤΙΘΕΣΗ" ή το ΖΕΥΓΑΡΙ θα έλεγα καλύτερα του ΜΑΥΡΟΥ.
Και επειδή το ΜΑΥΡΟ έχει να κάνει με τη νύχτα,
Και επειδή η νύχτα είναι η ΑΠΟΥΣΙΑ του φωτός,
ΑΡΑ...
Το φως είναι το λευκό και έτσι κατά τη γνώμη μου πάντα, έχουμε αυτή τη περίεργη σχέση του ΦΩΤΟΣ με τον Λ(ε)ΥΚΟ...

Αλλά ίσως αυτό "μπορεί" να ΜΗΝ φτάνει σαν επιχειρηματολογία, ας το προχωρήσουμε λίγο ακόμα...
Ανέφερα τη λέξη Λύκη. 'Ενα παράγωγό της είναι και η προσωνυμία του Θεού του ΦΩΤΟΣ Απόλλωνα, "ΛΥΚΗΓΕΝΗΣ", ο γεννηθείς Απόλλων στη Λυκία.
Ο Θεός του ΦΩΤΟΣ, Απόλλωνας καλείται και Λύκειος.
Λύκειο όμως ΗΤΑΝ και το Γυμνάσιο που βρισκόταν ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ των Αθηνών και που έλαβε το όνομά του από τον παραπλήσιο ναού του Λύκειου Απόλλωνα...
-Να προσθέσω τώρα, ότι στην Αρκαδία υπάρχει όρος με το όνομα Λύκαιον ή Λυκαίον και ότι Λυκαίος έλεγαν τον Δία της Αρκαδίας;;;
-Να πω ότι προς τιμή του Λύκαιου Διός, τελούταν γιορτές οι οποίες έφτασαν μέχρι τη Ρώμη με το όνομα ΛΟΥΠΕΡΚΑΛΙΑ (Loupercalia);;;

Φυσικά και στην Μυθολογία μας έχουμε "Λύκους"...
-Ο γιος του Προμηθέως και της Πλειάδος Κελαινούς (η σκοτεινή) ήταν ο Λύκος "Παράξενο" πάντως ο ΦΕΡΩΝ ΤΟ ΦΩΣ στους ανθρώπους Προμηθέας, να παντρεύεται την Σκοτεινή και από την ένωση αυτών των ΔΥΟ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ ή ορθότερα αυτού του ΖΕΥΓΟΥΣ, αποτέλεσμα να είναι ο ΛΥΚΟΣ !!!!
-Επίσης ΛΥΚΟ έχουμε έναν γιο του Αιγύπτου, σύζυγο (πάααααλι ζευγάρι!!!) της Δαναϊδος Αγαύης, η οποία Αγαύη είναι η Αυγή αναγραμματισμένη!!!!!

Το νεογνό του Λύκου λέγεται Λυκόπουλο που στην αρχαία Ελληνική (αν δε κάνω λάθος) λέγεται ΛΥΚΙΔΕΥΣ
Λυκιδεύς όμως αποκαλείται και το ανήλικο τέκνο του Μυημένου στον Τεκτονισμό. Λυκιδεύς σημαίνει "το τέκνο του φέροντα το φως, του πεφωτισμένου, εκείνου που έχει δει το φως της μυήσεως"
-Στους Αιγύπτιους ο Λύκος, ήταν το σύμβολο του Θεού Ρά, του Θεού 'Ηλιου...
-Στην Αλχημεία ο Λύκος ΜΑΖΙ με τον Σκύλο, είναι η δυαδική φύση του Ερμή, του Φιλοσοφικού Υδραργύρου...
-Στους Σκανδιναβούς ο Οντίν καβαλά έναν Λύκο...
Αυτά τα επίσης "ολίγα" και για το έτερο ζώο της ταινίας "Το Γεράκι και ο Λύκος" ...

Παρατηρώντας καλά τα όσα παρέθεσα, θα διαπιστώσουμε ότι τελικά ΟΝΤΩΣ το Γεράκι συμβολίζει την ΨΥΧΗ και ο Λύκος το ΠΝΕΥΜΑ και που ΜΑΖΙ με τον μικρό ΚΛΕΦΤΑΚΟ της ταινίας ΣΥΝΑΠΟΤΕΛΟΥΝ και οι ΤΡΕΙΣ μαζί τον ΑΝΘΡΩΠΟ.....
Τελικά αξίζει όταν βλέπουμε μια ταινία, να εμβαθύνουμε όσο μπορούμε στα νοήματα που θέλει να μας δώσει ο σεναριογράφος είτε ηθελημένα, είτε και αθέλητα, γιατί η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι εκεί "έξω" και περιμένει να την ανακαλύψουμε.


Κέλσος ο Φιλαλήθης


Προσθέστε: Σχόλια - Παρατηρήσεις - Δικές σας απόψεις,

στην διεύθυνση arthra@esoterica.gr

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ