ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 Λουκούμι/ Σαντερία,Γιορούμπα, αφρικανικοί μύθοι και παραδόσεις και λίγο από Νέα Ορλεάνη..
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
 
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/05/2015, 17:42:19  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλησπέρα.

Αφορμή για το παρόν θέμα, στάθηκε ένα τραγούδι του Dr John, το Litanie des Saints. Στην προσπάθεια μου να ανακαλύψω τι λέει ο ποιητής, καθώς δεν υπάρχουν πουθενά τα λόγια στο διαδίκτυο, ανακάλυψα ένα chant. (Κοινώς πήγε το βουνό στο Μωάμεθ, και έβγαλα ταλόγια μόνος μου.)

Αιτία η "ελληνικότητα" αυτής της θρησκείας (γιατί για θρησκεία πρόκειται, την Λουκούμι.), ή μάλλον τα κοινά που παρουσιάζονται σε μύθους που έχουν τις ρίζες τους τη Νιγηρία, και ίσως παλαιότερα τα πέριξ της Αρχαίας Αιγύπτου.

Δεδομένου ότι δεν ξέρουμε και πολλά για τους παραπάνω, καλό θα ταν να κάνουμε έναν πρόλογο.
Κατ'αρχάς συγνώμη αν απογοητεύω κάποιους, αλλά δεν αναφερόμαστε σε βουντού, παρά μάλλον σε ένα μονοθειστικό σύστημα (αν και η θρησκεία βουντού του σύγχρονου κόσμου έχει κάποια σχέση μαζί τους, θα το δούμε αν και όταν εξετάσουμε τα της Νέας Ορλεάνης και τα Loas. Κατα δεύτερον επειδή δεν είχα ιδέα μέχρι πρότινος για τα παραπάνω, και διότι δεν υπάρχει επίσημο βιβλίο τους, πέρα απ΄οτα σχόλια μας απλά μεταφράζω αυτά που βρίσκω από άλλα ξενόγλωσσα site.
τρίτον, η θρησκεία αυτή των σκλάβων (γιατί σκλάβοι τη μεταφέρανε στον υπόλοιπο κόσμο, Κούβα, Βραζιλία, Ν. Ορλεάνη κτλ) απαριθμούνε περί τα 30 εκατομύρια πιστούς, από αυτούς που το παραδέχονται (Γιατί κάποτε οι καθολικοί τους εκτελούσαν).

Ενδεικτικά κάποια ενδιαφέροντα πριν το μακρύνουμε (αν και όσοι επιθυμούμε), ο Ωκεανός σε πολλές νοτιοαφρικάνικες φυλές, ονομάζεται okun. Οι ομάδες πιστών που μαζεύονται για λατρεία εκτός από ράμας, ονομάζονται και ίλες (iles). Τη γη που βγαίνει από το γαία/ Γιέε, την ονομάζουνε για, από το Γιαα (yia). Ο άρχοντας του απέραντου κενού/όλου, ονομάζεται άρχοντας του Όλο. (Master of Olo.) Olokun λοιπόν είναι ο θεός του Ωκεανού. Α καλό ε...Τέλος, η θεότητα της προστασίας και φροντίδας των αγέννητων και των μωρών, ονομάζεται Νταντά. (Dadda).

Υ.Γ. Ο θεός τους είναι τριαδικός. Μυστήρια πράματα.

Μου φάνηκε ενδιαφέρων το θέμα, όποιος θέλει και ξέρει μπορεί να βοηθήσει , αν το κρίνει ενδιαφέρον.

Βασικό site: https://sites.google.com/site/theyorubareligiousconcepts/what-is-santeria

Ξανά, την καλησπέρα μου.

Και το τραγούδι: https://www.youtube.com/watch?v=hztBex4Ebgg

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZM

Edited by - Italos on 13/05/2015 17:53:45

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/05/2015, 19:20:12  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ας δούμε λίγα βασικά πράματα.
Senteria σημαίνει, ο τρόπος των Αγίων.(Osha στη γλώσσα τους) Το όνομα το πήρε από το συγκρητισμό μεταξύ του καθολικισμού και της δικής τους θρησκείας.
Οι δικοί τους Αγιοι, είναι οι orishas. Ενας ορίσα είναι πνεύμα της φύσης ή ενέργεια του Θεού. Τους θεωρούν κάτι σαν του αγγέλλους, μόνο που ασχολούνται πολύ μαζί τους, σε μορφή πάνθεον. Κοινώς, είναι δύσκολο να τους πει κάποιος παγανιστές, και από ότι έχω δει σε όσο έχω διαβάσει, οι ίδιοι δεν θεωρούν τους εαυτούς τους παγανιστές.

Αλλά ας δούμε λίγο λίγα πράματα για το Θεό και τους αγγέλους τους.

Κύριος Θεός τους είναι ο Olodumare (το D&D έχει δανειστεί το όνομα για τον olidamare.)

Οι τρεις φύσεις του του ενός Θεού τους είναι ο Olodumare, δηλαδή η συμπαντική ουσία, η δημιουργική θέληση, Olorun είναι η δημιουργός δύναμη (creative act), και Olofi είναι η ίδια η δημιουργία.

(Σημ. Olorin έλεγε ο Tolkien τον Gandalf.)
(Σημ.2 Για θρησκεία που προέρχεται από το Σουδάν την εποχή της πρώτης (επίσημα) Αιγυπτιακής δυναστείας, περιεργα μας τα λένε.)

Ο Θεός αυτός θυμίζει λίγο Γιαχβέ, όσον αφορά το ότι αυτός είναι ο τελικός κριτής των ανθρώπων, αλλά και των αγγέλων (ορίσας, προέρχεται από την αρχή του χρόνου, και όλα επί της ουσίας εντός του κόσμου, πηγάζουν από αυτόν, αλλα΄και είναι μέρος του.
Επίσης, αυτός ορίζει κα το θάνατο, αφού οι πρώτοι άνθρωποι δεν πέθαιναν, αλλά όταν πληθύνανε πολύ, παραπονεθήκανε, και έτσι αυτός όρισε να πεθαίνουν οι γηραιότεροι, αφήνοντας χώρο στους νεότερους.

Κάποιοι τον συγχέουν με τον Αμόν Ρα, λόγω του ήλιου, αν και μου φαίνεται λίγο παρατραβηγμένο.
Ο συγκεκριμένος θεός, αποτελεί distant diety. Αφού δημιούργησε τον κόσμο, (και όχι τους ανθρώπους με τη μορφή που τους ξέρουμε, αφού αυτό είναι έργο των ορισας, αποτραβήχτηκε από τα "κοινά", αφήνοντας τους ορίσας να διατηρούν το νόμο.

Νιώθω κάτι γνωστικό στα μέχρι τώρα, οποιοσδήποτε γνωστικός μπορεί να με βρίσει ελεύθερα .

Το συγκεκριμένο Υπέρτατο Ον (όπως αναφέρεται στη σελίδα), δεν έχει συγκεκριμένα ιερά και ιερείς, όμως αναφέρεται πάντα από τους ιερείς της θρησκείας τους. Εδώ να πω, ότι ο ιερέας ονομάζεται Houndain, και η ιέρεια Mambo. (προφανέστατη η σύνδεση με το Μάμπο το γνωστό..)

Δεν νομίζω ότι προς το παρόν χρειάζεται να αναφέρω κάτι παραπάνω για τον Olodumara ή Eledumara όπως μάλλον τον προφέρουν, λέω να πάω στους πολύ πιο ενδιαφέροντες orishas, και ίσως και λίγη μυθολογία. Οποιος ξέρει αγγλικά μπορεί να διαβάσει και στο site τους.


Υ.Γ. Ο λόγος που τα παραθέτω εδώ, είναι επειδή προφανώς μου αρέσουν οι μυθολογίες, δεν βρήκα κάτι αξιόλογο επί τούτου στα ελληνικά, και θεωρώ ότι καλό είναι να υπάρχει στο forum.

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZM

Edited by - Italos on 13/05/2015 19:21:07Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/05/2015, 20:36:25  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
OBATALA

λέγε με Κρόνο


Ο πρώτος ενδιαφέρων orisha είναι ο Ομπαταλά/Ομπατάγια

Το όνομα του είναι σύνθετη λέξη, όπως και του Ολοντουμαρέ (Olo-du-ma-re = Ο κύριος των πάντων)

Obba σημαίνει Ο βασιλιάς, το μεσαίο Τa είναι δηλώνει κτίση όπως το του, της, και προέρχεται από τη λέξη των Γιορούμπα Τi.

To -Ala έχει λίγο παραπάνω ζουμί.

Κατ'αρχάς, τονίζοντας στο Ομπά-τι-αλα το νόημα που βγάνει είναι ο βασιλιάς των Λευκών. Πράγματι, στις ζωγραφιές φαίνεται λευκός, έστω και σαν μαύρος βαμμένος. Συγκεκριμένα ένα χαρακτηριστικό του όνομα είνια OBA da arubo: ο Γκριζογένης πατέρας βασιλιάς.

Ομως, τώρα γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρον το ζήτημα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι έννοιες που σχετίζονται με αυτόν τον θεό, προέρχονται από την αρχαία Αίγυπτο.

Η λέξη ALA είναι μια παράφραση των λέξεων latur au/laur-au που ήταν μια ονομασία του ποταμού Νείλου.
Η Ανοιξη του Νείλου εξάλλου, λεγόταν Phiala.
Αυτό που μας λένε εδώ, έιναι ότι Ομπατάλα σημαίνει και ο βασιλέας του Νείλου ή Θεός του Νείλου.

Παρακάτω έχει σατανικά περισσότερο ενδιαφέρον, και θυμίζει Βίβλο...

Ο Ομπατάλα περιγράφεται σαν το Άλφα...(χωρίς σχόλια) και σαν αυτόν που εργάζεται με τον πηλό, τη λάσπη κτλ. με την προσφώνηση Orisha-POPO-Alamore,καθώς και ο βασιλιάς με τα γκρίζα γένια για να το δέσουμε.
Ο Αιγυπτιακός Θεός που έχει την ίδια έννοια με τον προλαλήσαντα, όχι δεν λέω τον Γιαχβέ, είναι ο Khu-Mu/ Khumn.

Ο Khumn περιγράφεται σαν το δοχείο/ πήλινο βάζο που έφτιαξε τον άνθρωπο και τους αγγέλους/θεούς από πηλό. Γι'αυτό το λόγο παρουσιάζεται σαν τον δημιουργό όλων όσων υπάρχουν. Πατέρας όλων των πατέρων, μητέρα όλων των μητέρων, δημιουργός του Παραδείσου και του Αδη, των ζώων, των ψαριών, των πουλιών, καθώς και αυτός που δίνει τη ζωή στα μικρά παιδιά.
Ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά αποδίδονται και στον Ομπαταλά.
Στο Site τους αναφέρονται και κάποια άλλα αποδεικτικά, γλωσσολογικά και μη για τη σύνδεση που κάναμε παραπάνω, αλλά αυτά νομίζω είναι αρκετά.

Λατρεία του Ομπαταλά:

Ο Ομπαταλά ορίζεται σαν ο Κύριος όλων των κεφαλιών του πλανήτη. (Τοποθετείται στο κεφάλι σαν δύναμη)
Ορίζεται δεύτερος τη τάξει μετά τον Ολοντουμαρέ, δουλεύοντας μαζί να φτιάξουν το ανθρώπινο είδος. Η εργασία όμως ανήκει αποκλειστικά στον αναφερόμενο: έφτιαξε τον πρώτο άντρα και την πρώτη γυναίκα από πηλό.
Εβαλε το πρώτο παιδί στη μήτρα της γυναίκας, και ευθύνεται για ασθένεις όπως ο Αλμπινισμός, οι οποίοι τον λάτρευαν, για αυτό και μπορούμε να δούμε και την ονομασία βασιλιάς των λευκών.

Εχει την επιμέλεια των ανθρώπων που μπαινοβγαίνουν στις πόλεις που τον λατρεύουν, και φέρεται να καβαλικεύει άλογο κρατώντας μια λόγχη, συνοδευόμενος από ένα φίδι, ένα ψάρι, μια χελώνα και μια λεοπάρδαλη.

Αυτά για τον υποφαινόμενο. Ας δούμε και τη Yemaya, για να πάμε στον Chango, το θεό του κεραυνού και το πως γλίτωσε από τον πατέρα του... Obatala.

Καλησπέρα.

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZM

Edited by - Italos on 14/05/2015 21:01:19Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/05/2015, 00:30:06  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Υποσημείωση: Οπου Khumn είναι Khnum. Αν και νομίζω οι πιο πολλοί το ξέρατε.

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZMΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 18/05/2015, 18:39:56  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Yemaya


Αυτός ο ορίσα είναι θηλυκός. Εφόσον εργάζεται σαν αρσενικός, είναι η θεότητα του αλμυρού νερού.

Η Yemaya θεωρείται από τους Γιορούμπα αρχαία και ισχυρή, όσο και ο Obatala, οι οποίοι αμφότεροι χάσανε την δύναμη τους λόγω της ηγεμονικού τρόπου εξουσίας τους. Όντας η κυρίαρχος της επιφάνειας της θάλασσας, κινούμενης από τα δεξιά προς τα αριστερά, εκφράζει την κίνηση των κυμάτων, που επίκειται στη φύση της προσωπικότητας του (ως αρσενικό εδώ.) Η Yemaya μου βγάζει διάφορους θεούς ελληνικούς και μη, αλλά δεν είναι επί του προκειμένου.

Mo Yia σημαίνει εδώ μητέρα των ψαριών. Τα "παιδιά" της, δλδλ οι πιστοί της, δεν πρέπει ποτέ να τρώνε κάρδαμο και μπάμιες (κρίμα, χάσανε τις μπάμιες).

Χρώματα της είναι το λευκό, το μπλε και το πράσινο σε όλους τους τόνους και φυτό της τα λευκά ρόδα.
Οταν κάποιο "παιδί" της είναι άρρωστο, πρέπει να παίρνει ένα καλάθι με λευκά ρόδα, να πηγαίνει στην παραλία, και να καλεί τη yemaya πετώντας ρόδα στην θάλασσα. Η Yemaya γεννήθηκε με το φεγγάρι, ο Obatala με τον ήλιο.


Εκπροσωπεί την τελειότητα της μητρότητας: θεωρείται η μητέρα όλης της δημιουργίας (Ευρυνόμη, Γαία) και όλων των santos(πορτογαλικά: οι άγιοι, εδώ οι orisha). Επίσης, εκπροσωπεί όλους τους ωκεανούς και το περιεχόμενο τους. (Μιας και λέμε για ωκεανούς, η ομορφότερη θεά τους, αναδύθηκε από τη θάλασσα, άσχετο αλλά πάμε παρακάτω.)

Τέλος πριν αναφέρουμε και κάνα-δυο μύθους, το όνομα Yemaya προέρχεται από το yeye(γιεγιέ: μητέρα ) - omo - eja. Η μητέρα των ψαριών.

Μύθοι:

Δεν υπήρχε κάποιος άλλος να παντρευτεί, και έτσι η Yamaya παντρεύτηκε τον Agallu. Αυτός ο γάμος απέφερε ένα γιο, τον Orungan.
Ο Ορούνγκαν "βίασε" κρυφά τη μάνα του. Μόλις αυτή κατάλαβε τι είχε γίνει, άρχισε να τρέχει μακριά από αυτόν, και όταν κουράστηκε, έπεσε με το πρόσωπο κατά γης. Νερά άρχισαν να τρέχουν από το σώμα της, δημιουργώντας λίμνες και laggoons (λιμνοθάλασσες στα αγγλικά και τα σομαλικά). Το σώμα της, έδωσε ζωή στους orisha.

Μια άλλη έκδοση αυτού του θρύλου (pataki), είναι ότι ο Olodumare και ο Batala ήταν υπεύθυνοι για τη Δημιουργία. Η Yemu (Yembo, άλλη orisha) επανενώθηκε με τον Odu και έμεινε έγκυος. Ανέβηκε σε έναν λόφο για εννέα μήνες με τη μήτρα της ανοιχτή. Από τη μήτρα της τρέξαν τα νερά, γεμίζοντας τα ποτάμια και τις λιμνοθάλασσες της Αφρικής, και κάθε orisha κατέλαβε το σώμα και ενός ποταμού. Από την ένωση νερού και γης, δημιουργήθηκε και η χλωρίδα και η πανίδα, δίνοντας τη μορφή του κόσμου που γνωρίζουμε σήμερα.

Τέλος, όταν η Yemaya τσακώθηκε με το γιο της Ochosi, στεναχωρήθηκε τόσο που έκλαψε, και τα δάκρυα της γέμισαν τον ποταμό Νίγηρα.

Αυτά για τη Yemaya, ας δούμε και τον Chango (Xango).


Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZMΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

PY8AGORAS
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2330 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/05/2015, 02:23:28  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πολύ ενδιαφέρον θέμα Ιταλέ.
Ιδίως διότι παρατηρούμε ξανά και ξανά τα ίδια μοτίβα,
μιας κάποιας κοινής αρχής/κληρονομιάς.

Δώσε Γνώση!!!



.
.
.
" Υπάρχει ο σωστός τρόπος, ο λάθος τρόπος, και ο ...δικός μου τρόπος! "Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/05/2015, 14:52:04  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Ιδίως διότι παρατηρούμε ξανά και ξανά τα ίδια μοτίβα,
μιας κάποιας κοινής αρχής/κληρονομιάς.

Αν ήταν απλά τα μοτίβα της λατρείας, θα μπορούσαμε να το δούμε απλώς ανθρωπολογικά. Από τη στιγμή που μιλάμε και για κοινά μοτίβα και όχι ίδιες μα παραπλήσιες παραδόσεις στη θεογονία, τη δημιουργία και το βίο των "θεών", και μάλιστα σε όλο τον κόσμο, τότε ναι Πυθαγόρα, νομίζω πρέπει να μιλάμε για κάποια κοινή αρχή/κληρονομιά, αλλιώς δεν εξηγείται το φαινόμενο.

Παντού το ίδιο έργο, με άλλους ηθοποιούς...

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZMΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/05/2015, 15:56:29  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
SHANGO

Χριστός, Δίας, Διόνυσος μα τι στον κόρακα;


Σανγκό, ο αγαπημένος των Yoruba. Θα το μεταφράσω ολόκληρο, γιατί νομίζω αξίζει.

Σε δυο site, ο Σανγκό χαρακτηρίζεται ως ο απόλυτος Βασιλιάς.

Στο πάνθεον των Γιορούμπα, στη σειρά γεννήσεων των θεών, είναι ο "μικρός". (menor=παιδί στα ισπανικά)

a)Ο Σανγκό κατά μια έκδοση, είναι ο απευθείας γιος του Ολοντουμαρέ. Ο Ιχθύς. μμμμμ

b)Κατά μια άλλη, είναι γιος του Obatala και της Yemaya. μμμμμ

c)Κατά μια τρίτη έκδοση, μάλλον ως υιοθετημένος, (δεν έιμαι σίγουρος θα το δούμε παρακάτω) είναι γιος του Arganju και της Orisha oko.

α) Ο Πατρικός Βασιλιάς.

Οπως αναφέρεται στην πρώτη έκδοση του μύθου, ο Ολοντουμαρέ πίσω από μια ακτίνα φωτός/κεραυνό, έφερε σε κύηση την orisha Ayanla στον βυθό της θάλασσας.Είναι γνωστό (λέει εδώ ο συγγραφέας) ότι η ζωή ξεκίνησε από τη θάλασσα και τους ωκεανούς. Από εκεί ξεπήδησε η ζωή στη στεριά, σε διαδοχή των "Ομπαταλιανών" (Obatalaces, πως λέμε Κρόνιοι ένα πράμα, εννοεί τη διαδοχή, αυτών που δημιουργήθηκαν από τον Obatala, περισσότερα γράφω παραπάνω)

Αυτά λοιπόν τα "παιδιά"του Obatala ήταν αρσενικά.
Τα θηλυκά ζούσαν στον ωκεανό, συμπεριλαμβανομένης και της Ayanla.

Στον οίκο του Ομπατάλα λοιπόν, όλοι οι ελοχι...εε οι orisha είχαν αρμοδιότητες όσον αφορά την κατασκευή του ανθρώπινου είδους, κάποιοι φτιάχναν τα σώματα, άλλοι τα όργανα, και η Ayanla ήταν αρμόδια για τη δημιουργία των προσώπων των ανθρώπων.

Ο Ολοντουμαρέ λοιπόν, σκέφτηκε ότι δεν ήταν βολικό για τον Σανγκό να μεγαλώσει στον πάτο του ωκεανού.Για αυτό το λόγο λοιπόν, έκλεψε τον Σανγκό, και τον έδωσε στην Yemaya Yemmu (δες παραπάνω) να τον αναθρέψει. Όταν η Ayanla, η μητέρα του, κατάλαβε τι συνέβη, τρελλαμένη από την απώλεια του γιου της, γεμάτη αλλοφροσύνη άρχισε να καταστρέφει τα πρόσωπα των ανθρώπων που δημιουργούσε. Από αυτό το θρύλο (pataki) οι πιστοί των Γιορούμπα τραγουδάνε στον Σανγκό:

Ayanla, araonle, erionle, erionle, erionle. Που σημαίνει την Ayanla λήστεψαν, λήστεψαν , λήστεψαν.

Σε αυτή την εκδοχή λοιπόν του θρύλου λέει ότι ο Shango είναι γιος του Oloddumare και της Ayanla, διαμέσου μιας αστραπής φωτός. Γι'αυτό και είναι ο κύριος της αστραπής και του κεραυνού.

Πάμε στη δεύτερη εκδοχή... Σε άλλο ποστ μην κάνουμε και σεντόνια.

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZM

Edited by - Italos on 19/05/2015 15:58:52Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Italos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1829 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/05/2015, 18:16:41  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
β) Yemaya και Arganju/Algayu/Agallu

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδοχή του μύθου των Νιγηριανών(το τονίζω, έτσι για την απόσταση) Γιορούμπα.Για να δούμε λοιπόν:

Ο πρώτος γάμος που διετελέστηκε υπό τον Oloddumare και από τον οποίο γεννήθηκαν οι υπόλοιποι orisha, ήταν αυτός μεταξύ Obatala και Yemaya.(Ο σοφός παρατηρητής εδώ πρέπει να εξετάσει τι δυνάμεις αντιπροσοπεύουν αυτοί οι orisha,αλλα μην χαλάμε τη ροή )

Στο γάμο αυτό αιμομιξία και βία διατελέστηκε.(Μια έκδοση αυτού εξετάσαμε και παραπάνω). Εδώ είναι που ο Ogun ο γιος τους (που είδαμε και παραπάνω), καταδικάζει τον εαυτό του σε συνεχή μόχθο και εργασία μέχρι το τέλος των χρόνων, αλλά και η Yemaya καταδικάζεται κάθε αρσενικό παιδί της να πεθαίνει από τον ίδιο τον Obatala, τον ίδιο τον πατέρα του. (Ενα σχολιάκι, εδώ ο Obatala, εξισώνεται με τον χρόνο, που τρώει τα παιδιά του, και η πράξη αυτή αποδίδεται σε ένα προπατορικό αμάρτημα.)

Ετσι η Yemaya παίρνει τον υιό της Shango και τον δίνει στον Arganju να τον μεγαλώσει.(εκτός χρόνου?)

Μια άλλη εκδοχή θέλει την Yemaya να ακούει έναν μεγάλο κεραυνό στον ουρανό, ακολουθούμενο από μια αστραπή φωτός. Αμέσως άφησε τις δουλειές της να εξερευνήσει το μέρος που είδε το φως να χτυπάει το έδαφος, και όταν έφτασε εκεί είδε έκπληκτη ένα παιδί μόλις γεννημένο να κλαίει, και έκθαμβη διαπίστωσε ότι το στήθος της έσταζε γάλα, μα παρατηρώντας καλύτερα παρατήρησε ένα διπλό πέλεκυ(τσεκούρι) ενσωματωμένο στο μέτωπο του παιδιού.

Ετσι η Yemaya με συνοπτικές διαδικασίες παντρεύτηκε τον Arganju και βοήθησε στο μεγάλωμα του παιδιού, αλλά με το φόβο ότι ο Obatala θα τον κατέστρεφε, και ενώ είχε περισσότερες γνώσεις από οποιονδήποτε, ανέθεσε το μεγάλωμα (turned Shango over to) στην κόρη της Dadda, ώστε να μην ξέρει κανείς ότι ήταν η πραγματική του μητέρα. Έθεσε όμως την προυπόθεση να της επιτρέπεται να τον βλέπει ανά χρονικά διαστήματα, ώστε να ελέγχει το πως μεγαλώνει.

Η Yemaya φοβόταν καθώς όταν γεννήθηκε ο γιός της Orunmila o Obatala τον έθαψε στις ρίζες ενός δέντρου. Αυτό που δεν ήξεραν όμως και η Yemaya και ο Obatala είναι ότι ο Eleggua (πολύ ενδιαφέρων orisha,και αμφιλεγόμενος, λίγο Ερμής, λίγο από αλλού χρόνο να χουμε)
ανέλαβε την ανατροφή αυτού του orisha από τη γέννηση του. Έτσι η Yemaya ανακοίνωσε τη γέννηση του Shango στη Dadda(Εστία?) με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι απελευθερωμένοι από την καταδίκη του Obatala.

Ο διπλός πέλεκυς που γεννήθηκε στο κεφάλι του Chango, αντιπροσωπεύει την Eyila του, δηλαδή ότι "δεν ήρθε να φέρει την ειρήνη.." εεε, ότι γεννήθηκε για να δώσει μια μάχη. Στον Shango αποδίδονται φράσεις όπως: "ο στρατιώτης δεν κοιμάται την ώρα της μάχης" και "το πλοίο που δεν έχει δεθεί καλά στο λιμάνι, θα το παρασύρει το ρεύμα".

Το αρχικό χρώμα της ενδυμασίας του Chango ήταν το κόκκινο: με αυτό έδειχνε την υπεροψία και το πάθος για εκδίκηση απέναντι στον αδερφό του Ogun, για το έγκλημα της αιμομιξίας που διέπραξε απέναντι στη μητέρα και τον πατέρα του. Για αυτό το λόγο ο Obatala παρενέβη και του παρέδωσε το άσπρο χρώμα, για να του θυμίζει τη μητέρα του Yemmu (Yemaya με άλλη ιδιότητα).

Η ειρήνη ανάμεσα στα αδέρφια ήρθε στα χρονικά του odu 9:8 (δεν έχω ιδέα ποια είναι αυτά τα χρονικά), όταν δενμπορούσαν να νικήσουν ο ένας τον άλλο, και αποφάσισαν να πολεμήσουν μαζί για την ειρήνη.

Έτσι, ο Obatala και ο Aganju είναι ως αποτέλεσμα πατέρες του Shango (εδώ ο συγγραφέας δεν αναφέρει τον Oloddumare), και η Dadda η μητέρα που τον μεγάλωσε, και η Yemaya η μητέρα του.
Βλέπουμε ότι του αποδίδεται και θεική και γήινη φύση. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε εδώ για το πόσο εύκολα μετά την είσοδο των καθολικών ιμπεριαλιστών, οι Γιορούμπα συνέδεσαν εύκολα τη θρησκεία τους με τον καθολικισμό, ούτε με ποιον τον συνέδεσαν.

Σύμφωνα με την πίστη σε αυτές τις οντότητες, αναφέρει ο συγγραφέας κλείνοντας τη δεύτερη εκδοχή, και σε άλλους θρύλους (patakis), ο Shango έχει ανατραφεί από όλους τους orisha. Ο Shango δεν έχει πει ποτέ ψέμματα στον Oloddumare, καθώς είναι ο μάρτυρας των ανθρώπων και των παιδιών των orishas επί της γης.

Συμβολίζει το περίβλημα της καρδιάς, με ότι αυτό συνεπάγεται...

Πάει και η δεύτερη εκδόχη. Ουφ!

Μετά Τιμής...ο μικρός Κθούλου

https://www.youtube.com/watch?v=0aRi4R01CZM

Edited by - Italos on 19/05/2015 18:19:09Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

   
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.125
Maintained by Digital Alchemy