ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 Παρερμηνείες ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας
 Νέο Θέμα  Topic Locked
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 34
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Julius Caesar
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


286 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/12/2015, 18:44:26  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Julius Caesar
quote:

quote:

Όπως έγραψα εχθές, στοιχεία από τα υποτιθέμενα συμβάντα κατά την φυγή του Ιωσήφ στην Αίγυπτο, καθώς και για τα παιδικά χρόνια του Ιησού, έχουμε μόνο από τα "Απόκρυφα Ευαγγέλια" ...
Για τους Χριστιανούς δεν τα έχουμε γιατί τα λεγόμενα 'απόκρυφα' ευαγγέλια έχουν περισσότερο ψυχαγωγικό ρόλό παρά καθοδηγητικό.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ


Καμμιά συζήτηση δεν υπάρχει. Καλύτερα να τον αγνοήσεις, για να βαρεθεί να χρησιμοποιεί άθλιο λεξιλόγιο για τον Ιησού Χριστό και τους πιστούς Του.

Πίσω στο θέμα, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν δέχεται πως ο Ιησούς είναι δημιούργημα. Έχεις παρατηρήσει όμως στην Αποκάλυψη μια επίμονη αναφορά σε κάποιον άγγελο που συνεχώς φωτίζεται όλη η Γη από την δόξα Του, σαν τον Ήλιο;

Επόμενη ερώτηση...αργότερα.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

DSM
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
5140 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/12/2015, 18:48:50  Εμφάνιση Προφίλ
Ακόμα εδώ είσαι εσύ?

There is no Dark Side of the Moon really. In fact it is all Dark.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/12/2015, 13:25:53  Εμφάνιση Προφίλ
quote:

quote:

quote:

Όπως έγραψα εχθές, στοιχεία από τα υποτιθέμενα συμβάντα κατά την φυγή του Ιωσήφ στην Αίγυπτο, καθώς και για τα παιδικά χρόνια του Ιησού, έχουμε μόνο από τα "Απόκρυφα Ευαγγέλια" ...
Για τους Χριστιανούς δεν τα έχουμε γιατί τα λεγόμενα 'απόκρυφα' ευαγγέλια έχουν περισσότερο ψυχαγωγικό ρόλό παρά καθοδηγητικό.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ


Καμμιά συζήτηση δεν υπάρχει. Καλύτερα να τον αγνοήσεις, για να βαρεθεί να χρησιμοποιεί άθλιο λεξιλόγιο για τον Ιησού Χριστό και τους πιστούς Του.

Πίσω στο θέμα, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν δέχεται πως ο Ιησούς είναι δημιούργημα. Έχεις παρατηρήσει όμως στην Αποκάλυψη μια επίμονη αναφορά σε κάποιον άγγελο που συνεχώς φωτίζεται όλη η Γη από την δόξα Του, σαν τον Ήλιο;

Επόμενη ερώτηση...αργότερα.


Που είναι αυτό; Δε νομίζω πως το "άγγελος" είναι πάντα προσδιορισμός φύσης. Χρησιμοποιείται και για προσδιορισμό δράσης ή έργου. Πχ το "άγγελος" στο κατά Λουκά χρησιμοποιείται για τον Ιωάννη το Βαπτιστή - λες να ήταν άγγελος;

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/12/2015, 14:07:12  Εμφάνιση Προφίλ
Σωτήρη, διπλό νεροχύτη έχεις να της βάλεις?

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AitheroVamon
Διαχειριστής

Greece
3627 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/12/2015, 15:10:39  Εμφάνιση Προφίλ
ΝΙΚΟΜΑΧΕ την επόμενη φορά που θα αναφερθείς με σεξιστικά/υποτιμητικά σχόλια προς μέλος του φόρουμ,
θα αναγκαστούμε να απενεργοποιήσουμε χρονικά το λογαριασμό σου.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/12/2015, 19:54:18  Εμφάνιση Προφίλ
quote:

ΝΙΚΟΜΑΧΕ την επόμενη φορά που θα αναφερθείς με σεξιστικά/υποτιμητικά σχόλια προς μέλος του φόρουμ,
θα αναγκαστούμε να απενεργοποιήσουμε χρονικά το λογαριασμό σου.



Μά'στα αφεντικό!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Julius Caesar
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


286 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 09:22:08  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Julius Caesar
quote:

quote:

quote:

quote:

Όπως έγραψα εχθές, στοιχεία από τα υποτιθέμενα συμβάντα κατά την φυγή του Ιωσήφ στην Αίγυπτο, καθώς και για τα παιδικά χρόνια του Ιησού, έχουμε μόνο από τα "Απόκρυφα Ευαγγέλια" ...
Για τους Χριστιανούς δεν τα έχουμε γιατί τα λεγόμενα 'απόκρυφα' ευαγγέλια έχουν περισσότερο ψυχαγωγικό ρόλό παρά καθοδηγητικό.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ


Καμμιά συζήτηση δεν υπάρχει. Καλύτερα να τον αγνοήσεις, για να βαρεθεί να χρησιμοποιεί άθλιο λεξιλόγιο για τον Ιησού Χριστό και τους πιστούς Του.

Πίσω στο θέμα, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν δέχεται πως ο Ιησούς είναι δημιούργημα. Έχεις παρατηρήσει όμως στην Αποκάλυψη μια επίμονη αναφορά σε κάποιον άγγελο που συνεχώς φωτίζεται όλη η Γη από την δόξα Του, σαν τον Ήλιο;

Επόμενη ερώτηση...αργότερα.


Που είναι αυτό; Δε νομίζω πως το "άγγελος" είναι πάντα προσδιορισμός φύσης. Χρησιμοποιείται και για προσδιορισμό δράσης ή έργου. Πχ το "άγγελος" στο κατά Λουκά χρησιμοποιείται για τον Ιωάννη το Βαπτιστή - λες να ήταν άγγελος;

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ


Γεια. Θα τα βρω και θα στα δείξω.

Για τον Ιωάννη το έλεγε αυτό; Δηλαδή δεν έστειλε ο Χριστός άλλον άγγελο να μιλήσει στον Ιωάννη, αλλά ο Ιωάννης είναι ο άγγελος/απεσταλμένος;

Νομίζω όμως ότι στα εδάφια που θα δείξω, με τον όρο "άγγελος" η Αποκάλυψη αναφέρεται στα πνευματικά άυλα όντα, τα οποία "δημιούργησε" ο Θεός πριν τον Κτιστό κόσμο.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 10:57:36  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
quote:
...Πίσω στο θέμα, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν δέχεται πως ο Ιησούς είναι δημιούργημα. Έχεις παρατηρήσει όμως στην Αποκάλυψη μια επίμονη αναφορά σε κάποιον άγγελο που συνεχώς φωτίζεται όλη η Γη από την δόξα Του, σαν τον Ήλιο;

Επόμενη ερώτηση...αργότερα.


Που είναι αυτό; Δε νομίζω πως το "άγγελος" είναι πάντα προσδιορισμός φύσης. Χρησιμοποιείται και για προσδιορισμό δράσης ή έργου. Πχ το "άγγελος" στο κατά Λουκά χρησιμοποιείται για τον Ιωάννη το Βαπτιστή - λες να ήταν άγγελος;

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ


Γεια. Θα τα βρω και θα στα δείξω.

Για τον Ιωάννη το έλεγε αυτό; Δηλαδή δεν έστειλε ο Χριστός άλλον άγγελο να μιλήσει στον Ιωάννη, αλλά ο Ιωάννης είναι ο άγγελος/απεσταλμένος;

Νομίζω όμως ότι στα εδάφια που θα δείξω, με τον όρο "άγγελος" η Αποκάλυψη αναφέρεται στα πνευματικά άυλα όντα, τα οποία "δημιούργησε" ο Θεός πριν τον Κτιστό κόσμο.

[/quote]Σ

το κατά Μάρκο είναι (όχι στο κατά Λουκά που έγραψα εκ παραδρομής) αλλά λέει «άγγελο» αλλά εννοεί τον Ιωάννη όπως το ανέφερα:
1:2 και εξής "Καθώς είναι γραμμένο στον Ησαΐα τον προφήτη: Ιδού, αποστέλλω τον αγγελιοφόρο μου πριν από το πρόσωπό σου ο οποίος θα παρασκευάσει την οδό σου. 3 Φωνή ενός που φωνάζει δυνατά στην έρημο: «Ετοιμάστε την οδό του Κυρίου, ίσια κάνετε τα μονοπάτια του», 4 παρουσιάστηκε ο Ιωάννης που βάφτιζε στην έρημο και κήρυττε βάφτισμα μετάνοιας σε άφεση αμαρτιών."

Στο κείμενο λέει "άγγελος"

Στο κατά Λουκά λέει πάλι "άγγελος" για ανθρώπους (9:51)

Με την έννοια του αγγελιοφόρος.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ

Edited by - panpam on 09/12/2015 12:28:49Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 14:12:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost

Η περιγραφή των "αγγέλων" στην Καινή Διαθήκη (πχ. ο άγγελος Κυρίου Γαβριήλ) δεν είναι παρά ένα κλασικό ποιητικό μέσο, η αφομοίωση συγκεκριμένων δραματουργικών κανόνων της αττικής τραγωδίας, σε συνδυασμό εννοείται και με την αφομοίωση της ελληνικής θεολογίας και αγγελολογίας.

Ήδη από την Ιλιάδα έχουμε αναφορές στον Όνειρο και την Ίριδα ως "αγγέλους Διός", δηλαδή αγγελιαφόρους-απεσταλμένους του θεού Δία. Ο ορφικός ύμνος του Ερμή τον αποκαλεί και αυτόν "άγγελο του Δία", ενώ ο συγκλονιστικός Προμηθέας του Αισχύλου λυσσομανάει εναντίον θεών και δαιμόνων και αρχίζει να τα χώνει στον Ερμή, το θεϊκό τσιράκι που κατεβαίνει μπας και τον συνετίσει, λέγοντας "καλύτερα να είμαι δεμένος σ'αυτό το βράχο παρά να είμαι πιστός άγγελος του Δία"...σχεδόν πάντα λοιπόν η Θεότητα ενεργεί διά των αγγέλων και μεσολαβητών, των κυβερνητικών εκπροσώπων και μαντατοφόρων ένα πράμα...

Στα λεξικά όρων της αρχαίας τραγωδίας ο 'άγγελος' είναι "δευτερεύον πρόσωπο της τραγωδίας, συνήθως ανώνυμο, που αφηγείται στους ήρωες (και στους θεατές) γεγονότα που συνέβησαν εκτός σκηνής ή μέσα στο παλάτι· οι αγγελιαφόροι ονομάζονται στα αρχαία ἐξάγγελοι, όταν αναγγέλλουν γεγονότα που συνέβησαν μέσα στα ανάκτορα ή στο ναό, και ἄγγελοι, όταν τα γεγονότα που αναγγέλλουν συνέβησαν σε άλλο τόπο".

Και εάν ψάξουμε περαιτέρω τα περί αγγελολογίας βλέπουμε και πόσα άλλα στοιχεία δανείστηκε ο χριστιανισμός από την αρχαία θρησκεία. Ο Πλάτωνας στον Φαίδρο (247α) περιγράφει το "θείο χορό" με πρωτοπόρο λέει τον ηγεμόνα πάντων Δία και από πίσω τις "στρατιές θεών τε και δαιμόνων...η καθεμία να ηγείται εκεί όππου ετάχθη...", τα οποία ακολουθεί ο χριστιανισμός με τις ιεραρχίες και τα τάγματα των αρχαγέλλων και αγγέλων που περιγράφουν οι χριστιανοί μυστικιστές, ειδικά όσοι επηρεάστηκαν από Νεοπλατωνισμό (πχ. ψευδο-Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης). Αυτές από μόνες τους καταρρίπτουν τα αφηρημένα περί 'μονοθεϊσμού', διότι πώς μπορεί κάποιος να μιλάει για μονοθεϊσμό από τη στιγμή που αναγνωρίζει αναρίθμητες κατώτερες θεότητες;;Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:04:07  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
Η περιγραφή των "αγγέλων" στην Καινή Διαθήκη (πχ. ο άγγελος Κυρίου Γαβριήλ) δεν είναι παρά ένα κλασικό ποιητικό μέσο, η αφομοίωση συγκεκριμένων δραματουργικών κανόνων της αττικής τραγωδίας, σε συνδυασμό εννοείται και με την αφομοίωση της ελληνικής θεολογίας και αγγελολογίας...
Τα μπερδεύεις και αυτό που λες που δεν μπορεί να αιτιολογηθεί και με τίποτα.
Η ανάλυση που κάνεις είναι βασισμένο σε συνδυασμό δύο λογικών σφαλμάτων https://el.wikipedia.org/wiki/Cum_hoc_ergo_propter_hoc κυρίως το cum hoc ergo propter hoc, που στα λατινικά σημαίνει «μαζί με αυτό, άρα εξαιτίας του» αποτελεί λογική πλάνη, η οποία αποβλέπει στο να πείσει ότι δύο συμβάντα που λαβαίνουν χώρα ταυτόχρονα αποτελούν επίσης αιτία και αποτέλεσμα (το ένα του άλλου). Αυτή η πλάνη ονομάζεται επίσης και «πλάνη της ψευδούς αιτίας»." και δευτερεύοντα στο Post hoc ergo propter hoc ( «κατόπιν τούτου, άρα εξαιτίας τούτου»)"

Εδώ μιλάμε για τη λέξη "άγγελος" όπως μεταφράζει κείμενο του Ησαϊά της Παλαιάς Διαθήκης - και που δεν έχει καμιά σχέση με τις αρχαίες τραγωδίας αφού προηγείται χρονικά.
(Το βιβλίο του Ησαϊα χρονολογείται παραδοσιακά τον 8ο αιώνα πΧ αλλά και η σύγχρονη κριτική δεν τοποθετεί το κεφ 40 για το οποίο μιλάμε μετά τον 6ο αιώνα. Άρα είναι αδύνατη η σύνδεση με αρχαία Ελληνική τραγωδία - που ακμάζει τον 5ο αιώνα. Από τον 6ο αιώνα και μετά τα αρχαία Εβραϊκά - στα οποία γράφτηκε - δεν μιλούνταν πλέον, έτσι κι αλλιώς.)

Η λέξη "άγγελος" στην Καινή Διαθήκη (αλλά και στην Παλαιά) έχει πολλαπλά νοήματα ανάλογα με τα συμφραζόμενα αλλά πάντα κατά το νόημα που έχει η λέξη: άγγελος=φέρων "αγγελία" (είδηση) άρα "αγγελιοφόρος.

Σημαίνει απλά τον απεσταλμένο που μεταφέρει μήνυμα.
Άλλοτε άνθρωπο, άλλοτε ουράνιο λειτουργό, άλλοτε τον ίδιο το Θεό.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ

Edited by - panpam on 09/12/2015 15:10:17Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Sesostris
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
4907 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:08:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Sesostris  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Sesostris
quote:
kost
Η περιγραφή των "αγγέλων" στην Καινή Διαθήκη (πχ. ο άγγελος Κυρίου Γαβριήλ) δεν είναι παρά ένα κλασικό ποιητικό μέσο, η αφομοίωση συγκεκριμένων δραματουργικών κανόνων της αττικής τραγωδίας, σε συνδυασμό εννοείται και με την αφομοίωση της ελληνικής θεολογίας και αγγελολογίας.

Ήδη από την Ιλιάδα έχουμε αναφορές στον Όνειρο και την Ίριδα ως "αγγέλους Διός", δηλαδή αγγελιαφόρους-απεσταλμένους του θεού Δία. Ο ορφικός ύμνος του Ερμή τον αποκαλεί και αυτόν "άγγελο του Δία", ενώ ο συγκλονιστικός Προμηθέας του Αισχύλου λυσσομανάει εναντίον θεών και δαιμόνων και αρχίζει να τα χώνει στον Ερμή, το θεϊκό τσιράκι που κατεβαίνει μπας και τον συνετίσει, λέγοντας "καλύτερα να είμαι δεμένος σ'αυτό το βράχο παρά να είμαι πιστός άγγελος του Δία"...σχεδόν πάντα λοιπόν η Θεότητα ενεργεί διά των αγγέλων και μεσολαβητών, των κυβερνητικών εκπροσώπων και μαντατοφόρων ένα πράμα...

Στα λεξικά όρων της αρχαίας τραγωδίας ο 'άγγελος' είναι "δευτερεύον πρόσωπο της τραγωδίας, συνήθως ανώνυμο, που αφηγείται στους ήρωες (και στους θεατές) γεγονότα που συνέβησαν εκτός σκηνής ή μέσα στο παλάτι· οι αγγελιαφόροι ονομάζονται στα αρχαία ἐξάγγελοι, όταν αναγγέλλουν γεγονότα που συνέβησαν μέσα στα ανάκτορα ή στο ναό, και ἄγγελοι, όταν τα γεγονότα που αναγγέλλουν συνέβησαν σε άλλο τόπο".

Και εάν ψάξουμε περαιτέρω τα περί αγγελολογίας βλέπουμε και πόσα άλλα στοιχεία δανείστηκε ο χριστιανισμός από την αρχαία θρησκεία. Ο Πλάτωνας στον Φαίδρο (247α) περιγράφει το "θείο χορό" με πρωτοπόρο λέει τον ηγεμόνα πάντων Δία και από πίσω τις "στρατιές θεών τε και δαιμόνων...η καθεμία να ηγείται εκεί όππου ετάχθη...", τα οποία ακολουθεί ο χριστιανισμός με τις ιεραρχίες και τα τάγματα των αρχαγέλλων και αγγέλων που περιγράφουν οι χριστιανοί μυστικιστές, ειδικά όσοι επηρεάστηκαν από Νεοπλατωνισμό (πχ. ψευδο-Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης). Αυτές από μόνες τους καταρρίπτουν τα αφηρημένα περί 'μονοθεϊσμού', διότι πώς μπορεί κάποιος να μιλάει για μονοθεϊσμό από τη στιγμή που αναγνωρίζει αναρίθμητες κατώτερες θεότητες



Εσύ καλά τα λες φίλε kost.
Αυτοί δεν πρόκειται να τα καταλάβουν. Θα σου απαντήσουν ως συνήθως με κατεβατά από τα ευαγγέλια. Γεια σου Γιάννη,κουκιά σπέρνω που λέει κι η παροιμία. Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:11:55  Εμφάνιση Προφίλ
quote:

Αυτοί δεν πρόκειται να τα καταλάβουν. Θα σου απαντήσουν ως συνήθως με κατεβατά από τα ευαγγέλια. Γεια σου Γιάννη,κουκιά σπέρνω που λέει κι η παροιμία.

Sesostris

Αυτό είναι υποτιμητικό σχόλιο.
Αλήθεια υπονοείς κάποιο σεβαστό/η μέλος του φόρουμ?

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Sesostris
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
4907 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:38:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Sesostris  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Sesostris
quote:
ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
Sesostris

Αυτό είναι υποτιμητικό σχόλιο.
Αλήθεια υπονοείς κάποιο σεβαστό/η μέλος του φόρουμ?



Όχι. Αυτό ήταν για την κυρα Σεβαστή, μια γειτόνισσά μου με τσεμπέρι,σταυρούς και θυμιατά, κολλητάρι της Λουκά.

*

Edited by - Sesostris on 09/12/2015 15:39:16

Edited by - Sesostris on 09/12/2015 15:39:57Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:41:40  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
...Αυτοί δεν πρόκειται να τα καταλάβουν. Θα σου απαντήσουν ως συνήθως με κατεβατά από τα ευαγγέλια. Γεια σου Γιάννη,κουκιά σπέρνω που λέει κι η παροιμία.

Αφού είσαι τόσο έξυπνος εξήγησε και σε μας πως γίνεται συγγραφέας του 6ου αιώνα (και χρησιμοποιώ το κατώτατο όριο) να έχει δανειστεί από δραματουργικούς κανόνες που εμφανίστηκαν 60 και 100 χρόνια μετά.

Σημείωσε: Εδώ μιλάμε για τη λέξη "άγγελος" όπως μεταφράζει κείμενο του Ησαϊά της Παλαιάς Διαθήκης - και που δεν έχει καμιά σχέση με τις αρχαίες τραγωδίας αφού προηγείται χρονικά.
(Το βιβλίο του Ησαϊα χρονολογείται παραδοσιακά τον 8ο αιώνα πΧ αλλά και η σύγχρονη κριτική δεν τοποθετεί το κεφ 40 για το οποίο μιλάμε μετά τον 6ο αιώνα. Άρα είναι αδύνατη η σύνδεση με αρχαία Ελληνική τραγωδία - που ακμάζει τον 5ο αιώνα. Από τον 6ο αιώνα και μετά τα αρχαία Εβραϊκά - στα οποία γράφτηκε - δεν μιλούνταν πλέον, έτσι κι αλλιώς.)

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Heretic
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3148 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:46:01  Εμφάνιση Προφίλ
Ο προφήτης Ησαΐας είναι άλλο ένα απο τα μυθολογικά πρόσωπα της Ιουδαϊκής θρησκευτικής παράδοσης. Πιθανόν να πρόκειται για κάποιο πραγματικό πρόσωπο, κάποιον απο τους γνωστούς-αγνώστους βοσκούς, συγγραφείς της Π.Δ, που αυτο-ηρωποιήθηκε μέσω αυτής. Το θέμα είναι πως το παλαιότερο εύρημα του βιβλίου του Ισαΐα, είναι ο γνωστός πάπυρος του Ισαΐα που βρέθηκε στο Κουμράν, και όπως θα δείτε στον σύνδεσμο, δεν είναι παλαιότερος του 335 πΧ, άσε που πιο ακριβείς μέθοδοι τον τοποθετούν μεταξύ των 150-100 πΧ.
Αρα, αυτά ευφάνταστα λατινικά "επιχειρήματα" δεν στέκουν. Θα μπορούσαν να έχουν εμπνευστεί κάλιστα την υπόσταση των αγγέλων απο Ελληνικά αναγνώσματα. Και δεν αφορά μόνο την αρχαία τραγωδία, ποιός ξέρει τι άλλο είχε γραφτεί τότε από τους Ορφικούς και σήμερα το αγνοούμε.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Sesostris
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
4907 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 15:55:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Sesostris  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Sesostris
Εγώ του τα είπα φίλε Heretic του kost. Στου κουφού την πόρτα παρ' την πόρτα και φύγε. Σε λίγο θα σου πουν ότι τα "Δελφικά Παραγγέλματα" τα αντέγραψαν οι Έλληνες από την "Παλαιά Διαθήκη".


*Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Sesostris
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
4907 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 16:16:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Sesostris  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Sesostris
quote:
Heretic
Θα μπορούσαν να έχουν εμπνευστεί κάλιστα την υπόσταση των αγγέλων απο Ελληνικά αναγνώσματα. Και δεν αφορά μόνο την αρχαία τραγωδία, ποιός ξέρει τι άλλο είχε γραφτεί τότε από τους Ορφικούς και σήμερα το αγνοούμε.

Ένα μεγάλο μέρος της "Παλαιάς Διαθήκης" φίλε Heretic, προέρχεται κυρίως από τα "Ερμητικά Κείμενα", και από Σουμεριακούς, Αιγυπτιακούς, και Βαβυλωλιάκούς μύθους, διασκευασμένους και προσαρμοσμένους κατάλληλα. Παράδειγμα ο Βαβυλωνιακός μύθος για ένα νόθο μωρό που το έριξαν με καλάθι στο ποτάμι και έγινε αργότερα στρατηγός, μετατράπηκε στον μύθο για τον Μωυσή. Ο οποίος φυσικά, δεν είχε καμιά σχέση με τους Εβραίους γιατί απλούστατα ήταν Αιγύπτιος πρίγκηπας.


*

Edited by - Sesostris on 09/12/2015 16:17:39Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 16:40:55  Εμφάνιση Προφίλ
quote:

Ο προφήτης Ησαΐας είναι άλλο ένα απο τα μυθολογικά πρόσωπα της Ιουδαϊκής θρησκευτικής παράδοσης. Πιθανόν να πρόκειται για κάποιο πραγματικό πρόσωπο, κάποιον απο τους γνωστούς-αγνώστους βοσκούς, συγγραφείς της Π.Δ, που αυτο-ηρωποιήθηκε μέσω αυτής. Το θέμα είναι πως το παλαιότερο εύρημα του βιβλίου του Ισαΐα, είναι ο γνωστός πάπυρος του Ισαΐα που βρέθηκε στο Κουμράν, και όπως θα δείτε στον σύνδεσμο, δεν είναι παλαιότερος του 335 πΧ, άσε που πιο ακριβείς μέθοδοι τον τοποθετούν μεταξύ των 150-100 πΧ.
Αρα, αυτά ευφάνταστα λατινικά "επιχειρήματα" δεν στέκουν. Θα μπορούσαν να έχουν εμπνευστεί κάλιστα την υπόσταση των αγγέλων απο Ελληνικά αναγνώσματα. Και δεν αφορά μόνο την αρχαία τραγωδία, ποιός ξέρει τι άλλο είχε γραφτεί τότε από τους Ορφικούς και σήμερα το αγνοούμε.
Δηλαδή κάποιος το 2ο αιώνα έγραψε στα Εβραϊκά του 8ου-6ου αιώνα με δανισμούς από την αττική τραγωδία;

Κανένας δεν παίρνει σοβαρά τέτοια θεωρία!

Μπορείς να δεις από την πιο αντιθρησκευτική κριτική των γραφών ότι ο Ησαϊας δεν χρονολογείται μετά τον 6ο αιώνα.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ

Edited by - panpam on 09/12/2015 16:41:13Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 17:05:48  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost

Ησαία χόρευε...ο 'Ησαίας' μεταφράστηκε στα Ελληνικά τον 2ο αι. πΧ. Οι μεταφραστές την εβραϊκή λέξη malakh (που σημαίνει αγγελιαφόρος και όχι μαλάκας...) την μετάφρασαν ως "άγγελος Κυρίου".

Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο 'άγγελος Κυρίου' στην Παλαιά Διαθήκη συνήθως εμφανίζεται ως ο ίδιος ο Θεός!! Και προσπαθούν να βρουν άκρη οι μελετητές, άλλοι λένε ότι πρόκειται για ενσαρκώσεις του Θεού, άλλοι λένε ότι είναι ο ίδιος ο προ-ενσαρκωμένος Χριστός, ο Φίλωνας λέει ότι είναι ο Λόγος, άλλοι λένε ότι είναι κάποιου είδους αβατάρ...

Η ουσία όμως είναι ότι οι μεταφραστές του 2ου αιώνα επέλεξαν τη μετάφραση 'άγγελος Κυρίου', εμπνευσμένη απ'ότι φαίνεται από το ελληνιστικό πλαίσιο.


Και εξάλλου εγώ δεν μίλησα για την Παλαιά Διαθήκη αλλά για την Καινή.

Ο ρόλος των 'αγγέλων' στην Καινή Διαθήκη είναι περισσότερο επηρεασμένος από αρχαία Ελλάδα παρά από Παλαιά Διαθήκη. Ο Ερμής και η Ίριδα επανειλημμένα αποκαλούνται στα κείμενα 'άγγελοι Διός', οι δε άγγελοι των ευαγγελίων έχουν αυτόν ακριβώς το ρόλο του απεσταλμένου, μαντατοφόρου αλλά και κατόχου υπερφυσικών σωματικών δυνάμεων.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αναλογία-ομοιότητα μεταξύ του ρόλου του Ερμή στο κλείσιμο της Ιλιάδας και του αγγέλου που κυλεί το λίθο από τον τάφο του Ιησού και προϋπαντίζει τις τρεις γυναίκες.


Ο Ερμής περιγράφεται ως "άγγελος Διός" και αποστέλλεται οδηγός του Πριάμου, μπάζοντάς τον μυστικά στο στρατόπεδο των Αχαιών για να ζητήσει το νεκρό σώμα του Αχιλλέα.

"και στην Τροίαν έφθασ’ ο Ερμής και στην μορφήν ομοιώθη
με αγόρι γενεάς λαμπρής, πόχει το πρώτο χνούδι,
καιρός που η νιότη φαίνεται με όσην χάριν έχει".

Με το που αντικρύζει τον νέο ο Πρίαμος "ζαλίστηκε από τον τρόμο και ορθές σ'ολα τα μέλη του οι τρίχες σηκώθηκαν κι έμεινε ακίνητος βουβός" διότι καταλαβαίνει ότι έχει απέναντί του μία θεϊκή (αγγελική) παρουσία. Ο Ερμής καθησυχάζει τον Πρίαμο του λέει "μη με φοβάσαι, θα σου παραστέκω και θα σε φυλάξω εκεί που πας". Και στη συνέχεια ο Ερμής οδηγός ρίχνει ύπνο στα μάτια των φυλάκων και μάλιστα ανοίγει με ευκολία τους μεγάλους σύρτες των πυλών τους οποίους χρειάζονταν πολλοί άντρες για να ανοίξουν.

Αυτό το κλασικό μοτίβο του αγγέλου Κυρίου ως οδηγού και φύλακα-παραστάτη τα ευαγγέλια προφανώς τα γνωρίζουν και τα αναπαράγουν. Το κατά Μάρκον περιγράφει τις τρεις γυναίκες να βλέπουν έκθαμβες τον μέγα λίθο που έχει μετακινηθεί και στη συνέχεια τις υποδέχεται ο νεανίσκος στον άδειο τάφο του Ιησού φορώντας λευκό ένδυμα. Εκείνες μόλις τον βλέπουν μένουν έκθαμβες και εκείνος σπεύδει να τις καθησυχάσει λέγοντας "μη φοβάστε..." και τα συναφή...Το δε κατά Ματθαίον περιγράφει ποιητικά την σκηνή όπου άγγελος Κυρίου "καταβάς εξ ουρανού προσελθών απεκύλισε τον λίθον από της θύρας και εκάθητο επάνω αυτού.

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι ευαγγελιστές φαίνεται να αναπαράγουν το κλασικό δραματουργικό μοτίβο και το οποίο όπως είπα είναι περισσότερο επηρεασμένο από τα ελληνικά κείμενα παρά από την Π. Διαθήκη όπου οι αντίστοιχοι άγγελοι έχουν πιο ασαφή ρόλο. Και το μοτίβο αυτό θέλει τον άγγελο Κυρίου νεαρό στη μορφή, σταλμένο να προϋπαντήσει, ενημερώσει και καθοδηγήσει. Οι θνητοί που τον βλέπουν μένουν έκθαμβοι και εκείνος σπεύδει να τούς καθησυχάσει και συμβουλεύσει.


Ο Arthur McDonald έχει προχωρήσει κι άλλο μιλώντας φερειπείν για τις προφανείς ομοιότητες στις δύο ιστορίες: όπως ο Πρίαμος βρίσκει το θάρρος να πάει να ζητήσει από τον Αχιλλέα το νεκρό σώμα του Έκτορα, το ίδιο κάνει και ο Ιωσήφ ο Αριμαθαίος με τον Πιλάτο. Όπως η Ιλιάδα κλείνει με το μοιρολοί των τριών γυναικών (Ανδρομάχη, Εκάβη, Ελένη) για το χαμό του Έκτορα, έτσι και τα Ευαγγέλια κλείνει με τις τρεις μυροφόρες που πάνε στον τάφο του Ιησού.

Γενικώς πολλά στοιχεία φαίνεται να έχουν δανειστεί τα βιβλικά κείμενα από τα ελληνικά. Και βάζω μέσα και την Π. Διαθήκη. Μιλούσα τις προάλλες με τον Bill Darlison, έναν Ιρλανδό Ουνιταριανό ιερέα και συγγραφέα ο οποίος έχει κάνει σπουδαίες μελέτες γύρω από την αστρολογική δομή των Ευαγγελίων, και ο οποίος ετοιμάζει μού έλεγε βιβλίο με θέμα τις επιρροές της Π. Διαθήκης από την Οδύσσεια του Ομήρου. Έχει αρχίσει να μαζεύει αρκετά στοιχεία που δείχνουν προς τα εκεί, αν και νομίζω ότι δεν είναι ο πρώτος που το κάνει.

Συμφωνήσαμε φυσικά ότι ο Όμηρος προηγείται χρονικά της Π. Διαθήκης και τού πρότεινα μάλιστα να συμπεριλάβει και μία δική μου παρατήρηση. Η γνωστή ιστορία της μονομαχίας του Δαυίδ με το Γολιάθ συναντάται στο βιβλίο του Σαμουήλ (6ος αι. πΧ.). Η ιστορία αυτή φαίνεται εμπνευσμένη από τη ραψωδία Η της Ιλιάδας (130-150). Ο Νέστορας διηγείται το μεγάλο του κατόρθωμα όταν σκότωσε τον Ερευθαλίωνα σε μονομαχία. Ο Ερευθαλίων ήταν ένας πελώριος πολεμιστής που κράδαινε ρόπαλο και προκαλούσε τους Πυλίους να βγουν σε μονομαχία μαζί του. Όλοι φοβόντουσαν αλλά τελικά ο Νέστορας βρήκε το θάρρος να τον αντιμετωπίσει παρ'όλο που ήταν ο νεαρότερος όλων. Το ίδιο ακριβώς βλέπουμε και με τον Δαυίδ, ο οποίος ήταν τόσο πιτσιρικάς που δεν χώραγε στην πανοπλία που τού δώσανε! Και εδώ ο συγγραφέας βέβαια εμπλουτίζει την ιστορία με πολλά προπαγανδιστικά στοιχεία υπέρ των Ισραηλιτών και εναντίον των Φιλισταίων. Η πιθανότητα πάντως να πρόκειται για σύμπτωση είναι μικρή, διότι δεν έχουμε μόνο το μοτίβο του αουτσάιντερ που νικάει το φαβορί αλλά και την αναφορά στο ότι ήταν ο νεαρότερος σε ηλικία όλων, και του ότι όλοι οι μεγαλύτεροι φοβήθηκαν να αποδεχτούν την πρόκληση.


Και το συμπέρασμα παραμένει το ίδιο διαχρονικά...τι κρίμα οι μύθοι των Ελλήνων να διδάσκονται σαν παραμυθάκια, ενώ οι μύθοι των Εβραίων να πιστεύονται και να διδάσκονται ως πραγματικές ιστορίες και θεόπνευστα κείμενα...να γελάς και να κλαις...

Bέβαια επιρροές οι μύθοι αυτοί δεν έχουν μόνο από Ελλάδα. Ο κατακλυσμός του Νώε για παράδειγμα εκτός από ομοιότηες με τον Δευκαλίωνα έχει τρομερές ομοιότητες με τον κατακλυσμό του Γιλγαμές που χρονολογείται πάρα πολύ παλαιότερα. Ουδείς όμως πρόκειται ποτέ να βγάλει block-buster με θέμα τον Δευκαλίωνα ή τον Γιλγαμές, αλλά με το Νώε, διότι προφανώς τα μίντια στο αμέρικα είναι όλα εβραϊκά (εξαρχής και τα πέντε μεγάλα στούντιο)...μπράβο όμως στους Εβραίους που προωθούν τόσο πολύ τις δικές τους παραδόσεις, διότι βλέπεις ακόμα και μεγάλους αστροφυσικούς του Harvard όπως ο Howard Smith να βγάζουν βιβλία με θέμα το συγκερασμό επιστήμης-θρησκείας, για την ακρίβεια επιστήμης και Ιουδαϊσμού και Καμπαλά για να μην παρεξηγούμαστε, και όχι μόνο δεν νιώθουν ντροπή για τα πιστεύω τους αλλά και τα προβάλλουν περήφανα με την πρώτη ευκαιρία.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Heretic
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3148 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 17:29:43  Εμφάνιση Προφίλ
Panpam, αμα είσαι σίγουρη οτι αυτά τα έχουν γράψει επιστήμονες-μελετητές και όχι θεολόγοι-απολογητές, εγω δεν έχω λόγους να αμφισβητήσω οτι τα κείμενα αυτά υπάρχουν πριν από τον 6ο πΧ αιώνα. Οπωσδήποτε, τότε δεν θα συσχέτιζα οτι έχουν εμπνευστεί απο την αρχαία Ελληνική τραγωδία, αλλά πιθανόν οι ρίζες κάποιων εννοιών να είναι παλαιότερες. Οι άγγελοι να προέρχονται απο άλλες θρησκευτικές παραδόσεις ή ακόμα και απο άλλα γεγονότα που βρίσκονται ακόμα στη σφαίρα της εικασίας.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 18:06:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost

εδώ που τα λέμε Heretic και οι ελληνικοί μύθοι πιθανόν να έχουν δανειστεί ή και αντιγράψει στοιχεία από παλαιότερες παραδόσεις, και ο νο1 ύποπτος είναι πάλι το έπος του Γιλγαμές...έχει γίνει σοβαρή έρευνα που δείχνει ότι και τα Ομηρικά Έπη ακολουθούν κάποια μοτίβα του Γιλγαμές το οποίο μάλλον δεν πρόκειται για σύμπτωση...και εδώ που τα λέμε κάποια τα είχα ανιχνεύσει και από μόνος, δεν είναι δηλαδή ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθούν...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 18:22:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost

μου είχε κάνει εντύπωση πχ. η ομοιότητα της φιλίας Γιλγαμές-Ενκίδου και Αχιλλέα-Πατρόκλου. Ο ένας θεϊκής καταγωγής, ο άλλος θνητός, ο ένας ταυτόχρονα πιστός ακόλουθος (υπηρέτης) αλλά και αδελφικός φίλος του άλλου (ο Πάτροκλος είχε και ρόλο 'υπηρέτη' ως ένα βαθμό, ήταν αυτός που ετοιμάζει το δείπνο στην πρεσβεία των Αχαιών μέσα στη σκηνή του Αχιλλέα, και ήταν και αυτός που οδηγούσε το άρμα του μεγάλου ήρωα). Αδερφικοί φίλοι όμως πρωτίστως και ο θάνατος του Ενκίδου και του Πατρόκλου στη μέση των δύο έργων σηματοδοτεί την οδύνη του Γιλγαμές και του Αχιλλέα αλλά και την πλήρη εσωτερική τους μεταμόρφωση!!! Αυτά τα στοιχεία λοιπόν και αρκετά άλλα βλέπω τώρα σε ένα άρθρο ότι έχουν συζητηθεί από παλιά! Και φαίνεται ότι ο Όμηρος (ή τέλος πάντων οι συγγραφείς των Επών) αρκετά πιθανόν να γνώριζαν και να επηρεάστηκαν από τις σουμεριακές αυτές παραδόσεις, χωρίς αυτό όμως να υποβιβάζει την εκπληκτική έμπνευση των Επών και τις απίστευτες καινοτομίες τους σε πάρα πολλά επίπεδα.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 19:47:34  Εμφάνιση Προφίλ
Εγώ λέω, πως το Επος του Γιλγαμές είναι αντιγραφή από τα κατορθώματα των Ελλήνων, εναντίων των Ατλάντων.Εκεί πρωτο εμφανίσθηκε και η λέξη "άγγελος".

Μπορεί κανείς να με αμφισβητήσει?
Με αποδείξεις παρακαλώ!!!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Sesostris
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
4907 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 19:57:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Sesostris  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Sesostris
quote:
ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
Εγώ λέω, πως το Επος του Γιλγαμές είναι αντιγραφή από τα κατορθώματα των Ελλήνων, εναντίων των Ατλάντων.Εκεί πρωτο εμφανίσθηκε και η λέξη "άγγελος".

Μπορεί κανείς να με αμφισβητήσει?
Με αποδείξεις παρακαλώ!!!



Αυτό που αναφέρεις Μάριε, δεν το γνώριζα. Αν δεν σου κάνει κόπο, στείλε μια παραπομπή.

*Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 20:37:06  Εμφάνιση Προφίλ
Σωτήρηηηηηηη!!!!!!!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Sesostris
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
4907 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 20:49:43  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Sesostris  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Sesostris
quote:
ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
Σωτήρηηηηηηη!!!!!!!

Για μια στιγμή πίστεψα πως έχεις πράγματι κάτι, συνήθως από Λιακουροφυλλάδες που γράφουν κάτι τέτοια, για να το σχολιάσουμε.


*Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 21:10:09  Εμφάνιση Προφίλ
quote:

Για μια στιγμή πίστεψα πως έχεις πράγματι κάτι, συνήθως από Λιακουροφυλλάδες που γράφουν κάτι τέτοια, για να το σχολιάσουμε.

Χμ...γακ ο Λιακο, έχει περισσότερες πιθανότητες να βγει σωστός, από ότι οι έρευνες των...αστρολόγων.

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 21:14:21  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
Καλή νοικοκυρά
Πίσω στο θέμα, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν δέχεται πως ο Ιησούς είναι δημιούργημα. Έχεις παρατηρήσει όμως στην Αποκάλυψη μια επίμονη αναφορά σε κάποιον άγγελο που συνεχώς φωτίζεται όλη η Γη από την δόξα Του, σαν τον Ήλιο;

Αυτό εννοείς?

http://katohika.gr/diethni/to-gnosto-ufo-white-angel-pali-ston-%CE%AElio/

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2015, 23:34:40  Εμφάνιση Προφίλ
Η Παλαιά Διαθήκη μεταφράστηκε από παλαιά Σημιτική γραφή (αυτήν που είχε μόνο σύμφωνα)προς τα Αραμαικά,επειδή η αρχαία Εβραική-Σημιτική γλώσσα θεωρείτο ήδη νεκρή.
Σε επόμενη φάση και δη στον 4ο αιώνα π.χ. και τα Αραμαικά δεν ήταν και πολύ διαδεδομένα, καθ' ότι είχαν επικρατήσει τα Ελληνικά.
Και λέγοντας είχαν επικρατήσει, εννοώ και στους Ιουδαίους.Δεν μιλούσαν πλέον Αραμαικά σε ένα μεγάλο τους,ποσοστό.

Έτσι φτάνουμε στην μετάφραση των Εβδομήκοντα.
Όμως αξίζει να αναφερθεί ότι αυτή η μετάφραση έγινε από το σημιτικό κείμενο και όχι από το Αραμαικό.Όμως κι εδώ υπάρχουν σημεία που περιπλέκουν την κατάσταση.
Η αρχική προσπάθεια ξεκίνησε τον 3ο αιώνα π.χ. με την μετάφραση στα ελληνικά της Πεντατεύχου.Συνεχίστηκε τα επόμενα 200 χρόνια στα υπόλοιπα κείμενα και ολοκληρώθηκε-συνενώθηκε με την προσπάθεια των Εβδομήκοντα.

Μέχρι και τον 3-4ο αιώνα μ.χ. προσπάθησαν αρκετοί να βελτιώσουν την εκδοχή των Εβδομήκοντα,χωρίς όμως αποδοχή.
Τέτοιοι ήταν ο Ωριγένης,ο Πρεσβύτερος Λουκιανός και ο Ησύχιος.
Τελικά το κείμενο των Εβδομήκοντα επικράτησε καθολικά.

Από τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται ότι η σημερινή μορφή της Παλαιάς διαθήκης έχει πάρει μορφή μετά τον 4ο αιώνα π.χ.
Προσπαθώντας να είμαι αντικειμενικός,δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι ντε και καλά, επηρεάστηκε από τον ελληνισμό της εποχής,αλλά δεν μπορώ και να το αποκλείσω.
Θεωρώ πάντως δύσκολο να έγινε συγγραφή μύθων και ιστοριών κατά τη μετάφραση.Τότε υπήρχε και το πρωτότυπο κείμενο...Δεν θα μπορούσαν οι ελληνιστές Ιουδαίοι, που έκαναν τη μετάφραση, να γράψουν ότι να 'ναι...
Αυτό που είναι πιο πιθανό είναι οι ιστορίες να υπήρχαν και στο προηγούμενο κείμενο.Λέξεις όμως και νοήματα μπορεί να άλλαξαν χροιά στη μετάφραση των εβδομήκοντα.Στην εποχή τους δεν υπήρχε κανείς για να τους αντιταχτεί σε επίπεδο αυθεντίας.
Η προσπάθεια, που όπως είπα και παραπάνω, έγινε κατά τον 3ο αιώνα μ.χ. από τους Ωριγένη κλπ. ,που υπήρχε πλέον δεσπόζουσα εκκλησία,με εξουσία να κρίνει και να επιβάλλει το οτιδήποτε,έπεσε στο κενό.
Το γιατί, δεν μπορούμε να το ξέρουμε με σιγουριά.Το πιθανότερο είναι ότι η μετάφραση των εβδομήκοντα είχε ήδη γίνει κατεστημένο.
Πλέον αυτήν ήξεραν όλοι και αυτήν εμπιστεύονταν.
Φυσικά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει, ότι ιστορίες και μύθοι της Π.Δ. δεν μπορεί να πάρθηκαν από παλαιότερα από αυτήν κείμενα.Σουμεριακά,Ελληνικά,Αιγυπτιακά,κλπ.Μάλλον είναι και το πιθανότερο.Αλλά αυτό θα πρέπει να έγινε ήδη, επί της Σημιτικής μορφής του κειμένου.

Όσον αφορά τις ιστορίες και τους μύθους των Εβραίων ,των Ελλήνων και των Σουμερίων και για το ποιοι υπήρξαν πρώτοι,δεν μπορεί κανείς να είναι αντικειμενικά σίγουρος.
Εξ' άλλου είναι μια άλλη συζήτηση και ένα τεράστιο θέμα από μόνο του.

Αυτό που είναι σίγουρο και παρά ταύτα κανείς δεν δείχνει να το λαμβάνει υπ' όψιν, είναι ότι έχουμε ελάχιστα κείμενα από τα αρχαία χρόνια.
Και εννοώ και από τους Έλληνες και από τους Σουμέριους κατά κύριο λόγο.Πόσο μάλλον από τους υπόλοιπους πολιτισμούς της αρχαιότητας.

Γι' αυτόν και μόνο το λόγο,ΔΕΝ θα διακινδύνευα κατ' ευθείαν παραλληλισμούς μεταξύ κειμένων.
Το πιθανότερο είναι να υπήρχαν ενδιάμεσα κείμενα μεταξύ τους,που να αλλοίωναν την όποια ετυμηγορία.
Σήμερα γνωρίζουμε π.χ. 5-6 κλασσικούς τραγικούς.
Στην εποχή που μεσουράνησαν, είχαν δίπλα τους άλλους 100 ισάξιούς τους...
Τα αρχαία ενεργά θέατρα της εποχής ήταν χιλιάδες...

Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ.Και μιλάμε για μια περίοδο 50-80 χρόνων.Φανταστείτε τα κείμενα που υπήρχαν συνολικά.

Όλοι αυτοί ανακαλούσαν-χρησιμοποιούσαν-διάνθιζαν-μετέτρεπαν γνωστές ιστορίες και μύθους της εποχής.
Μιας εποχής που ήδη υπήρχε εμπόριο και επικοινωνία μεταξύ όλων των τότε γνωστών πολιτισμών.
Θέλω να πω ότι ένας π.Χ. Σουμεριακός μύθος θα μπορούσε να περάσει σε αιγυπτιακή μορφή,κατόπιν να εξελληνιστεί και μετά να καταλήξει εβραικός.Παρομοίως και σε όλες τις δυνατές εναλλαγές.

Το γεγονός ότι τα Σουμεριακά κείμενα είναι τα αρχαιότερα που διαθέτουμε είναι γεγονός.Αλλά αυτό όπως είπαμε είναι μια άλλη συζήτηση.
Μείνετε σε αυτό: Τα κείμενα που διαθέτουμε είναι ελάχιστα.
Ευτυχώς τα περισσότερα από αυτά είναι Ελληνικά.
Αλλιώς ο κόσμος θα ήταν πολύ,μα πολύ, φτωχότερος.


Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.

Edited by - @ΑΜΕΙΝΙΑΣ on 09/12/2015 23:38:16Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/12/2015, 10:24:46  Εμφάνιση Προφίλ
quote:

Η Παλαιά Διαθήκη μεταφράστηκε από παλαιά Σημιτική γραφή (αυτήν που είχε μόνο σύμφωνα)προς τα Αραμαικά,επειδή η αρχαία Εβραική-Σημιτική γλώσσα θεωρείτο ήδη νεκρή.
...
Από τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται ότι η σημερινή μορφή της Παλαιάς διαθήκης έχει πάρει μορφή μετά τον 4ο αιώνα π.χ.
Προσπαθώντας να είμαι αντικειμενικός
...

...


Αυτά που γράφεις δείχνουν κάποια προσπάθεια. Αλλά είναι φτωχή και βασίζεται σε ελλειπείς γνώσεις (στα οποία βασίζεις το συλλογισμό σου και είναι εντελώς λάθος) :

Τα Αραμαϊκά είναι σημιτική γλώσσα συγγενική με τα αρχαία Εβραϊκά. Άλλωστε οι Εβραίοι (ως λαός) είχαν Σύριο πρόγονο.
Αρα η διατύπωση πιο κάτω είναι λάθος:
"Έτσι φτάνουμε στην μετάφραση των Εβδομήκοντα. Όμως αξίζει να αναφερθεί ότι αυτή η μετάφραση έγινε από το σημιτικό κείμενο και όχι από το Αραμαικό."
Η μετάφραση έγινε από το αρχικό Εβραϊκό (που ήταν σημιτικό) και όχι από κάποιο Αραμαϊκό (που κι αυτό είναι σημιτικό) οπότε τίποτα απ οτι έγραψες πιο πάνω δεν "αξίζει να αναφερθεί."

Από τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται ότι η σημερινή μορφή της Παλαιάς διαθήκης έχει πάρει μορφή πριν τον 4ο αιώνα π.χ. αφού δεν βασίζεται σε ύστερα Αραμαϊκά κείμενα αλλά στο αρχικό Εβραϊκό.
Όχι πολύ αντικειμενικός λοιπόν...

Να σημειώσω ότι τα Σουμεριακά που αναφέρονται (κάπως άσχετα) ΔΕΝ είναι σημιτική γλώσσα. Ναι μεν είχαν μεταφραστεί σε σημιτικές γλώσσες - αλλά κι εδώ για μεταφράσεις μιλάμε.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 34 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
 31 32 33 34
 
 Νέο Θέμα  Topic Locked
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.1875
Maintained by Digital Alchemy