Οι ανθρωποθυσίες στην Ελλάδα φίλε ΚΗΠΟΥΡΕ δεν καταργήθηκαν από τον χριστιανισμό , άρχισαν να καταργούνται ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους όπως μας βεβαιώνει ο Αθ. Σταγειρήτης στην ΩΓΥΓΙΑ που γράφει .….Τίνες μεν εννόησαν αρχαιόθεν ότι η θυσία αύτη (ανθρώπων) δεν ήτον αρεστή εις τους Θεούς και εδοκίμασαν να την εμποδίσουν με τρόπους σοφιστικούς ως ο Άμασις , ως είρηται (Φαραώ , ο οποίος αντικατέστησε την θυσία ανθρώπων με κέρινα ομοιώματα ) , ομοίως και ο Ηρακλής εις την Ιταλίαν έπλασε κεφαλάς κηρίνους και εθυσίαζεν αντί ανθρωπίνων , όμως η δεισιδαιμονία των αμαθών ανθρώπων ήτον αμετάβλητος , και εχρειάζετο πολλούς αιώνας το πράγμα , έως ου άρχισε να ενεργή διασπειρομένη η μάθησις , και πάλιν και τότε τεχνιέντως επειδή ο Πελοπίδας ιδών εις τον ύπνον αυτού να θυσιάση παρθένον ξανθήν εις τας θυγατέρας του Σκεδάσου , αν θέλη να νικήση τους Λακεδαιμονίους , οικονομήσας το πράγμα , εθυσίασεν ίππον , και ενίκησεν .
Εις την Λακεδαίμονα είπεν ο χρησμός να θυσιάζωσι κατ’έτος μίαν ευγενή παρθένον δια να παύση η ασθένεια , και έπεσεν ο πρώτος κλήρος εις μίαν νέαν Ελένην ονομαζομένην , όμως οικοδομήθη τόσον φρονίμως το πράγμα , ώστε ήρπασεν ο Αετός την Ιεράν μάχαιραν και έβαλεν αυτήν εις την κεφαλήν μίας δαμάλεως , και ούτως εθυσίασαν την δάμαλιν αντί της Ελένης , και έπαυσεν η νόσος .
Ούτως εθυσίασαν και την Έλαφον αντί της Ιφιγενείας , οικονομικώς , και έπνευσαν οι ούριοι άνεμοι .
Ομοίως και ο Αγησίλαος ότε εσύναζε το στράτευμα εις τον Γεραιστόν , δια να στρατεύση εις την Ασίαν και αυτός κατέβη εις την Αυλίδα , είδεν όνειρο να θυσιάση την θυγατέρα αυτού εις την Άρτεμιν ως ο Αγαμέμνων , επειδή εκ του αυτού λιμένος , και δια τας αυτάς αιτίας ώρμησε και εκείνος κατά των βαρβάρων . Αυτός δε αναστάς είπεν , ότι την μεν Θεάν θέλει τιμήση , την αμάθειαν όμως του τότε στρατηγού(Αγαμέμνονα)δεν θέλει μιμηθη , και έπειτα εθυσίασεν έλαφον ……..
Τέλος σημειώνει ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη οι ανθρωποθυσίες σταμάτησαν οριστικά επί αυτοκράτορος Αδριανού .
Αυτά από την πληρέστερη μέχρι σημερα Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας του Αθ. Σταγειρήτη , ο οποίος όπως συμπεραίνει κανείς διαβάζοντας τον πρόλογο του έργου του , υπήρξε ευσεβέστατος Χριστιανός , αλλά και λαμπρός και σοβαρός Ιστορικός που δεν παρασύρθηκε όμως σε ανακρίβειες , λόγω των θρησκευτικών του πεποιθήσεων .
Και κάτι τελευταίο η αιτιατική του Άρτεμις είναι Άρτεμιν ή Αρτέμιδα .